Friday, February 22, 2013

Economisire-creditare: BCR Locuinte returneaza comisionul clientilor neinformati

Clientii BCR care nu au fost informati corespunzator despre conditiile contractelor de economisire-creditare isi pot primi inapoi comisionul de deschidere.

Alexandru Ciobanu, presedintele BCR Banca pentru Locuinte a declarat ca returnarea comisionului se poate face pentru clientii care au confundat contractele de economisire-creditare cu un depozit la termen. In acest sens, sunt acceptate doar cererile depuse la cateva luni de la incheierea contractului. 

Mai multi clienti au semnalat faptul ca au mers in unitatile BCR pentru a constitui depozite la termen, iar functionarii le-au recomandat sa semneze un contract de economisire-creditare, fara a le prezenta insa toate conditiile specifice.

Clientii au reclamat ca nu au fost informati de retinerea unui comision de deschidere de 1%, care se aplica la suma contractata (suma pe care clientul se angajeaza sa o economiseasca in urmatorii ani, la care se poate adauga un eventual imprumut de la banca pentru locuinte). 

De exemplu, la o suma contractata de 50.000 lei, comisionul este de 500 lei.

Conform clauzelor contractuale, comisionul se retine din primele depuneri efectuate in contul de economii, pana se achita integral si nu se poate restitui.

Acest comision face ca suma retrasa sa fie cu cateva sute de lei mai mica decat cea depusa de client, daca banii se retrag dupa cateva luni. Din acest motiv, perioada de economisire recomandata este de 5 ani.

No comments:

Post a Comment