Friday, June 29, 2018

BT incepe conversia creditelor in franci pentru clientii preluati de la Bancpost

Banca Transilvania demareaza luni, 2 iulie, programul de conversie a creditelor in franci elvetieni pentru clientii preluati de la Bancpost. Oferta este valabila pana la finalul lunii august, iar fiecare client interesat va avea la dispozitie minim 15 zile pentru a lua decizia de acceptare a conversiei. 

Oferta este valabila pentru clientii Bancpost care au imprumuturi in franci elvetieni (CHF) cu garantii imobiliare si care doresc conversia acestora in lei sau euro.

“Detaliile ofertei vor fi prezentate clientilor de echipe din care fac parte atat angajati Bancpost, cat si BT, in unitatile Bancpost incluse in campanie (cel putin una in fiecare judet). 

Oferta consta in conversia din franci elvetieni in lei sau euro la cursul BNR din data semnarii documentatiei la notar. Dupa conversie, banca aplica o reducere de 18% la soldul creditului, din care vor fi scazute eventuale obligatii de plata restante si sumele calculate datorate de client si neajunse la scadenta.

“Costurile notariale legate de operatiunea de conversie sunt suportate de Bancpost. In cazul in care situatia juridica a imobilului este modificata fata de momentul constituirii ipotecii sau sunt necesare procuri speciale de reprezentare si/sau operatiuni de succesiune si/sau partaj, costurile sunt in sarcina clientilor”, se subliniaza in comunicat.

Ce clienti pot beneficia de oferta de conversie?

Bnaca mentioneaza faptul ca circa 2.250 de clienti Bancpost sunt eligibili pentru a beneficia de oferta de conversie. Acestia vor fi contactati telefonic si invitati la o intalnire, la una dintre unitatile Bancpost incluse in campanie. La intalnirea de la Bancpost cu echipa mixta BT - Bancpost vor fi prezentate sumele estimative ale ofertei, si anume: totalul reducerii; noul sold al creditului ca urmare a aplicarii reducerii; noua suma lunara de plata; etapele care trebuie urmate pentru ca un client al Bancpost sa devina client al Bancii Transilvania.

Clientii au la dispozitie minim 15 zile pentru a lua decizia de acceptare a conversiei. Programarea pentru semnarea efectiva a documentelor se realizeaza dupa acceptarea ofertei.

Odata cu operatiunea de conversie, prin acelasi contract autentificat in fata notarului se va realiza si schimbarea creditorului, din Bancpost in Banca Transilvania.

Oferta este valabila doar pentru clientii care se aflau in portofoliul Bancpost in momentul preluarii de catre BT, nu si pentru cei ale caror credite au fost cesionate.  

“Banca Transilvania a intentionat sa includa in achizitionarea Bancpost si subiectul despre clientii cu credite in franci elvetieni care au fost cesionati, insa ofertele BT au fost refuzate de catre cesionar. Din acest motiv, oferta nu se adreseaza si celor care au avut in trecut credite acordate de Bancpost, dar care au fost cesionate de Bancpost altor entitati inainte ca Banca Transilvania sa achizitioneze pachetul majoritar de actiuni detinut de Eurobank la Bancpost”, se mai arata in comunicat. 

Banca Transilvania a preluat pachetul majoritar de actiuni (99,15%) al Bancpost in cursul anului trecut.

ASF promite mai multa protectie pentru consumatorii de asigurari

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) isi propune sa actioneze preventiv in protectia consumatorilor de asigurari, astfel incat acestia sa fie cat mai putin expusi riscului unei “conduite necorespunzatoare a asiguratorilor”. Produsele de asigurari vor fi verificate de la creare pana la efectul asupra clientilor, promite Autoritatea. 

“Buna conduita trebuie sa fie miezul activitatilor entitatilor din asigurari, deoarece aceasta trebuie sa dezvolte practici comerciale in concordanta cu principiul general de a pune clientii in centrul modului in care se desfasoara activitatea, sustine Calin Rangu, directorul Directiei Supraveghere, Control Intermediari si Reguli de Conduita din cadul ASF.

Consiliul ASF a modifica, recent, Regulamentul de Organizare si Functionare  ASF pentru a institui atributii de supraveghere si control pentru regulile de conduita ale asiguratorilor in vederea unei protectii proactive a consumatorilor.

Puteri mai mari pentru ASF asupra produselor de asigurari

Directia de specialitate din ASF va dezvolta, in acest sens, instrumentele necesare pentru controlul cauzelor care pot afecta consumatorii si nu doar pentru a contoriza si analiza reactiv problemele prin petitii. 

"Vom dezvolta noi mecanisme proactive care sa previna, sa identifice cauzele reale. (...) Pentru prima data vom analiza intregul procesul de viata al unui produs, de la creare, testare, lansare pe piata, informarea si transparenta, contractare, monitorizarea lui continua, distributia sa, remunerarea distribuitorilor si evitarea conflictelor de interese”, a subliniat Rangu. 

De asemenea, ASF va putea determina inclusiv modificarea produsului daca se constata ca ar fi in detrimentul consumatorului. Totodata, se va urmari despagubirea corecta a beneficiarilor legitimi ai asigurarii in caz de dauna. 

"Regulile de conduita in desfasurarea activitatii si gestionarea riscului de conduita in sectorul asigurarilor au o importanta din ce in ce mai mare la nivel european. Din acest motiv au aparut directivele si regulamentele delegate referitoare la distributie, informare si transparenta, evitarea conflictelor de interese etc. (...) Gestionarea eficienta a riscului de conduita nu este doar un imperativ de reglementare, ci si o buna practica de afaceri. O companie buna este aceea care isi respecta clientii si ii pune pe primul loc. Din perspectiva industriei, abordarea si solutionarea rapida a riscului de comportament emergent si cristalizat poate ajuta la evitarea costurilor potentiale generate de conduita necorespunzatoare, cum ar fi sanctiuni, amenzi, despagubiri, sau daune reputationale", mai spun reprezentantii ASF.

Potrivit acestora, efectele negative ale unei conduite necorespunzatoare pot rezulta din caracteristicile produselor de asigurare, din modul in care produsele sunt aduse pe piata si din interactiunile cu clientii ulteriori incheierii contractului.

Care sunt riscurile vizate?

O parte din riscurile de conduita pot fi: cele care decurg din modul in care entitatile isi structureaza, conduc si gestioneaza afacerea, cele care decurg din modul in care produsele sunt create de asiguratori (producatorii de produse) inainte de a fi comercializate si cum sunt destinate clientilor; riscuri de distributie - care decurg din modul in care produsele sunt aduse pe piata si din interactiunea dintre clienti si asiguratori, dar si cele care pot aparea dupa vanzarea produsului de asigurare. 

Reprezentantii ASF sustin ca procesul de dezvoltare a unei conduite corespunzatoare la nivelul pietei va fi unul de durata, de maturizare continua, deoarece "lucram in primul rand cu oameni, dincolo de entitatile unde lucreaza, dar va trebui sa si luam masuri rapide acolo unde se impune, drepturile consumatorilor fiind pe primul plan".