Thursday, June 18, 2015

Obligatiuni Transgaz de 500 de milioane de lei

Societatea Nationala de Transport Gaze Naturale va emite o emisiune de obligatiuni in valoare de maximum 500 de milioane de lei. Titlurile vor avea o dobanda fixa de maximum 4,5% si maturitate de minimum cinci ani, conform unui raport transmis Bursei de Valori Bucuresti.

Declansarea procedurii privind emisiunea de obligatiuni corporative, negarantate, neconvertibile in actiuni, a fost aprobata in cadrul Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor. 

Potrivit companiei, banii astfel obtinuti urmeaza sa fie folositi pentru finantarea ”Planului de dezvoltare a Sistemului National de Transport al gazelor naturale in perioada 2014-2023”.

”Conducerea executiva si administrativa a societatii poarta intreaga responsabilitate pentru indeplinirea demersurilor si pentru respectarea tuturor prevederilor legale incidente acestei operatiuni, astfel incat sa nu se produca prejudicii societatii si actionarilor sai”, se mentioneaza in raport.

Transgaz Medias are prevazute pentru 2015 cheltuieli de investitii in valoare de 631,1 milioane de lei, conform bugetului de venituri si cheltuieli publicat in Monitorul Oficial.

Compania a inregistrat, in primul trimestru al acestui an, un profit net de 199,3 milioane de lei, in scadere cu 12% fata de perioada similara a anului trecut. Veniturile totale ale companiei au scazut cu 11%, respectiv cu 55,47 milioane lei, fata de primele trei luni din 2014, ajungand la 471,28 milioane lei.

UNSAR: Solutiile emise de asiguratori pot fi verificate de experti independenti

Companiile de asigurari sustin ca solutiile tehnice in cazul accidentelor auto sunt emise exclusiv in baza evaluarilor efectuate de inspectorii de daune, iar acestea pot fi verificate, ulterior, de orice evaluator independent. Potrivit asiguratorilor, solutiile tehnice difera, de la caz la caz, in functie de amplitudinea incidentelor.

Reprezentantii companiilor de asigurari sustin ca exista societati de service auto care ctitica solutiile companiilor de profil, in cazul in care acestea sustin repararea pieselor avariate in accidente si nu inlocuirea , pentru ca urmaresc doar sa isi comercializeze piesele, cu adaosurile comerciale de rigoare. ”Sunt aceleasi service-uri care practica adaosuri de pana la 400% fata de preturile calculate de softuri utilizate la nivel international”, se arata intr-un comunicat al Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurari din Romania (UNSAR).

Mai mult, companiile de asigurari sustin ca ”aceste service-uri auto, reunite in asa-zise asociatii reprezentative, nu vizeaza decat sa capete prin lege monopolul absolut asupra operatiunilor de evaluare a daunelor auto”. ”Acesti experti, sustinuti de service-uri, vor avea intotdeauna tendinta de supraevaluare a daunelor, lucru care se va reflecta, in cele din urma, in costul politelor de asigurare”, se mentioneaza in comunicatul citat. 

Potrivit acestuia, UNSAR reprezinta interesele a 26 de societati de asigurare, respectiv 95% din piata asigurarilor (dupa volumul de prime brute subscrise).

Economia creste, bunastare ioc

Economia creste, dar romanii raman cei mai saraci europeni, cu venituri la jumatatea mediei din Uniunea Europeana. Potrivit Eurostat, Bulgaria, Romania si Croatia au avut, in 2014, cele mai mici valori din UE ale indicatorilor care arata bunastarea cetatenilor. 

Produsul Intern Brut pe cap de locuitor al Romaniei la paritatea puterii de cumparare (PPS) inseamna doar 54% din media UE, iar consumul individual efectiv exprimat in PPS, care masoara bunastarea populatiei, este la 55% din media UE, arata datele Eurostat.

PPS ia in calcul si diferentele de preturi, nu doar de salarii. La acest ultim capitol, Romania se afla la 25% din media UE.

Aceleasi niveluri ale bunastarii s-au inregistrat si in 2013, prin urmare, din acest punct de vedere, nu este un progres in 2014 - dar trebuie precizat ca si tarile UE evolueaza, prin urmare decalajul se reduce vizibil, daca economia Romaniei avanseaza mult mai repede. 

La nivelul Uniunii, in 2014, consumul individual efectiv (AIC) pe cap de locuitor exprimat in PPS a variat de la 49% din media UE28, in cazul Bulgariei, pana la 140% in Luxemburg. Romania, cu 55% este a doua din coada, urmata de Croatia, cu 59% din media UE28.

In ceea ce priveste PIB-ul per capita in 2014, Romania, cu 54% din media Uniunii Europene, ocupa in continuare penultimul loc in UE, inaintea Bulgariei, unde valoarea PIB/locuitor exprimat in PPS a fost la 45% din media UE, in timp ce in Croatia valoarea PIB/locuitor exprimat in PPS a fost la 59% din media UE. Anul trecut, cea mai prospera tara membra a blocului comunitar a fost Luxemburg, unde PIB/locuitor exprimat in PPS a fost de peste doua ori si jumatate mai mare (263%) fata de media din UE.

Clientii bancari reclama limbajul folosit in documente

Banca Comerciala Romana a primit, in cursul anului trecut, sesizari de la circa 35.000 de clienti persoane fizice. Cele mai multe dintre acestea reclama lipsa de transparenta si limbajul utilizat in documente, a declarat Dan Popescu, director Customer Experience in cadrul BCR.
"Anul trecut, 1,2% dintre clientii persoane fizice au formulat o sesizare catre banca. Cele mai multe se refera la transparenta si la limbajul pe care il folosim in documente, pe care clientii nu il inteleg. O alta categorie de sesizari privesc consilierea din sucursale, iar altele sunt legate de flota de ATM-uri, ca nu functioneaza bancomatele, ca au ramas cardurile blocate", a afirmat Popescu in cadrul unei conferinte.

BCR are trei milioane de clienti persoane fizice.

Din totalul reclamatiilor, institutia de credit a rezolvat amiabil circa jumatate, rata urcand la 70% daca ar fi excluse cererile care nu puteau fi solutionate din cauza cerintelor.

"Am avut conditii renegociate pentru jumatate dintre solicitarile venite sub eticheta de clauze abuzive, chiar daca nu erau justificate. Erau clienti care doreau 0% dobanda si punct. Am incercat sa negociem, dar nu ajungeam nicaieri. Alt exemplu: vroiau eliminarea comisionului de risc, insa constatam ca acesta nu exista in contract", a afirmat Popescu.

Reprezentantul bancii a precizat ca banca are 1.000 de procese active deschise la nivel individual, dar deruleaza un proces de a lua legatura cu acei clienti si a le face o oferta convenabila pentru a incheia procesele.

"Vom continua demersul acesta pentru ca nu ne dorim sa ne judecam cu clientii, este un esec, vrem sa pastram relatia cu clientii la nivelul sucursalei sau online, dar nu in tribunal”, a explicat directorul care se ocupa de experienta clientilor.