Friday, February 23, 2018

Western Union: Romania, in continuare o tara de tranzactii preponderent cash

Romania este in continuare o tara de tranzactii preponderent cash, intrucat clientii, utilizatori de carduri, merg la ATM in procent foarte mare pentru a retrage bani. Cu toate acestea, se observa o schimbare de comportament a consumatorilor spre digital, desi nu foarte rapida, potrivit reprezentantilor Western Union Romania. 

“Tendinta este clara de crestere pe zona de digital, si vedem acest lucru si in randul clientilor nostri, nu numai in Romania, dar si la nivel global. In acest sens,  am extins zona de online si mobile, pentru ca din punctul nostru de vedere, pe langa ATM, online-ul si in ultima vreme mobile-ul este intrumentul pe care clientul il are cel mai la indemana si poate efectua tranzactii oriunde s-ar afla”, a declarat Bogdan Vladescu, Senior Manager Business Development Western Union.

In acest sens, compania se va concentra in perioada urmatoare pe zona de online si mobile, transferuri care vor fi disponibile si prin site-ul tranzactional westernunion.com, a completat Vladescu. In prezent exista parteneriate pe aceste zone cu banci precum Banca Transilvania, BRD, Raiffeisen Bank si Bancpost.

“Avem parteneri banci, supermarketuri, case de schimb valutar. In continuare lucram pentru a raspunde cat mai bine nevoilor consumatorilor si inspre a raspunde tendintei de digitalizare globala”, a declarat Denisa Mateescu, director regional al Western Union.

Cu toate acestea, avand in vedere preferinta clientilor pentru tranzactii in numerar, clientii pot face opta in continuare la solutiile clasice pentru a efectua transferuri, pentru a nu limita clientii exclusiv pe zona de digital.

Un roman ales vicepresedinte in Comitetul InsurTech Task Force al EIOPA

Directorul Directiei Supraveghere Intermediari si Monitorizarea Regulilor de Conduita si reprezentantul ASF in Comitetul InsurTech Task Force (ITF) din cadrul Autoritatii Europene pentru Asigurari si Pensii Ocupationale (EIOPA), Calin Rangu, a fost ales vicepresedinte al ITF, in prima reuniune a Comitetului, care a avut loc pe 20 februarie 2018.

Calin Rangu a devenit anul trecut membru al ITF, ca urmare a unei selectii individuale ce a avut loc la nivelul celor 27 de tari membre ale EIOPA, fiind si reprezentantul ASF in cadrul Comitetului Consumer Protection and Financial Innovation unde se elaboreaza recomandarile si ghidurile tehnice de aplicare a legislatiei in asigurari pe domeniul distributiei si a regulilor de conduita.

Conform mandatului dat de Board of Supervisors al EIOPA, Comitetul ITF va conduce activitatile EIOPA referitoare la activitatile si problemele legate de InsurTech. Prin InsurTech se intelege inovatia sustinuta tehnologic in domeniul asigurarilor si a pensiilor private, indiferent de natura sau dimensiunea furnizorului produselor sau serviciilor. 

Care sunt principalele prioritati ale Comitetului ITF?

Printre prioritatile Comitetului ITF se numara:
 
- utilizarea Big Data pentru asiguratori si intermediari, entitati existente sau start-up-uri in domenii precum: stabilirea preturilor, subscriere, managementul daunelor, vanzari si marketing din perspectiva impactului etic, a granularitatii profilelor si a evaluarii riscurilor, a disponibilitatii produselor si serviciilor pentru consumatori, in vederea protejarii acestora; 
- monitorizarea riscurilor cibernetice prin intelegerea impactului si luarea masurilor necesare din perspectiva oportunitatilor si a provocarilor;
- adaptarea tehnicilor de supraveghere din perspectiva InsurTech, identificarea posibilelor bariere legislative fata de inovatia tehnologica, aplicarea principiului proportionalitatii in domeniul inovatiei financiare (de exemplu start-up-uri in asigurari de tip peer-to-peer); 
- analizarea noilor modele de afaceri si de valoare adaugata adusa de tehnologiile digitale datorita fragmentarii proceselor de afaceri prin aparitia a noi jucatori tehnologici pe piata asigurarilor;
- monitorizarea colaborarii dintre societatile de asigurare si furnizorii de tehnologii nesupravegheati de autoritati financiare, de exemplu furnizorii de cloud-computing.
 
ASF a constituit, la sfarsitul anului 2017, propriul grup InsurTech, care va avea printre atributii: 

- incurajarea tehnologiilor inovatoare in favoarea consumatorilor;
- monitorizarea dezvoltarilor tehnologice inovatoare din perspectiva: reglementarilor actuale si a celor necesare a fi aplicate in viitor, a conduitei companiilor care promoveaza astfel de solutii si a entitatilor care utilizeaza tehnologi si solutii inovatoare; 
- sustinerea tehnologiilor inovative in mod controlat si in avantajul consumatorilor respectand drepturile si interesele acestora din perspectiva identitatii digitale, a activelor dematerializate pe care le detin si a datelor cu caracter personal; 
- identificarea riscurilor cibernetice si propunerea de masuri de gestionare a acestora;
- crearea unui cadru suport pentru companiile care dezvolta solutii inovatoare in avantajul consumatorilor in vederea imbunatatirii gradului de cuprindere a asigurarilor, cresterii calitatii serviciilor si reducerii costurilor de asigurare prin utilizarea digitalizarii; 
- incurajarea si acordarea de consultanta companiilor si hub-urilor tehnologice pentru intelegerea si aplicarea reglementarilor ASF si a celor europene; 
- acordarea de asistenta in vederea aplicarii tehnologiilor de inteligenta artificiala; 
- publicarea de informatii, recomandari si punerea la dispozitie de resurse specializate.