Sunday, August 25, 2019

Rabla Clasic: Programul a fost suplimentat cu 20.000 de prime de casare

Programul Rabla Clasic a primit fonduri suplimentare in valoare de 130 milioane lei, din care se vor putea acorda aproximativ 20.000 de noi prime de casare.

Persoanele fizice pot merge la dealeri incepand cu data de 19 august 2019 pentru a beneficia de noile fonduri alocate de guvern.

Prin alocarea suplimentare de la buget, fondurile alocate in 2019 pentru Programul Rabla au atins cel mai inalt nivel din cel 16 ani de existenta a programului, totalizand 55.000 de prime de casare.

Pentru fiecare autovehicul mai vechi de 8 ani, beneficiarul primeste o prima de casare de 6.500 lei pentru achizitia unui autoturism nou, cu un sistem de propulsie care genereaza o cantitate de emisii de maxim 120 g de CO2/km, in sistem de functionare mixt (respectiv 140 g de CO2/km conform standardului WLPT).

WLPT este noua procedura de test pentru vehiculele de pasageri introdusa in UE din septembrie 2017, care masoara emisiile de CO2 simuland conditii reale de trafic.

La prima de casare, se poate adauga un ecobonus de 1.000 lei, daca se alege un autotuturism echipat cu un motor de propulsie ce genereaza emisii de cel mult 96 g de CO2/km in regim mixt (respectiv 105 g de CO2/km conform standardului WLPT).

Mai multe informatii depre modul de accesare al subventiei gasesti in Ghidul Programului Rabla.

Aceasta este a doua suplimentare de fonduri pentru programul de stimularea reinnoire a parcului auto, dupa ce in luna iulie 2019 s-au suplimentat cu 15 milioane lei fondurile pentru programul Rabla Plus, dedicat achizitiei de masini electrice. In acest caz, subventia de stat este de 45.000 lei, fara a depasi 50% din pretul de achizitie al masinii.

Ce se intampla daca lichidezi depozitul inainte de scadenta?

Deponentii au posibilitatea sa isi retraga banii inainte de scadenta unei depozit la termen, insa acest lucru vine la pachet cu o penalizare: castigul se pierde deseori, dar sunt si cazuri cand banca acorda o dobanda compensatorie.

Depozitul la termen implica blocarea unei sume la banca pentru o perioada stabilita de la bun inceput. La sfarsitul perioadei, clientul primeste dobanda stabilita in contract, din care se retine impozitul pe venit de 10%.

In cazul in care ai nevoie de bani inainte de termen, atunci esti penalizat, prin intermediul dobanzii remunerate. Banca bonifica adesea sumele depuse in conditiile de cont curent, ca si cum banii ar fi fost disponibili permanent pentru client in perioada scursa de la constituire.

In majoritatea cazurilor, dobanda la conturile curente este insa de 0%, astfel ca deponentul nu obtine in final niciun castig.
 
Sunt si exceptii, cum este cazul TBI Bank, care a stabilit dobanda de cont curent la 1%. Astfel, chiar si dupa o retragere anticipata, deponentul reuseste in final sa obtina un castig semnificativ pentru economiile sale. Recent, banca a extins aceasta facilitate si la depozitele constituite online pentru care ofera o dobanda egala cu cea practicata la contul curent.

O situatie speciala se intalneste in cazul depozitelor pe termene mai mari de 1 an. In acest caz, unele banci au decis sa fie mai flexibile pentru a incuraja economisirea pe termene mai lungi. 

De exemplu, BCR nu plateste dobanda daca depozitul a fost constituit pe o perioada de pana in 12 luni si este retras anticipat. Insa, pentru depozitul pe 24 luni, rata dobanzii in cazul unei retrageri inainte de termen este cuprinsa intre 0,6% si 0,95%. Cu cat retragerea este mai aproape de scadenta finala, cu atat creste valoarea remuneratiei.

Raiffesisen Bank a adoptat o practica similara la depozitele pe 2 si 3 ani, rata dobanzii fiind cuprinsa intre 0,5% si 0,7%, in caz de lichidare prematura.

O alta optiune atractiva exista la Vista Bank, unde depozitul pe 6 luni poate fi lichidat anticipat fara penalizare, daca deponentul notifica banca in avans cu 30 zile.

Dualtron X, cea mai puternica trotineta electrica

Dualtron X depaseste orice trotineta electrica existenta pana acum pe piata din Romania, atingand o viteza maxima de 100 km/h si avand o autonomie de pana la 150 km.

Cea mai puternica trotineta electrica este acum in Romania. Cele doua motoare livreaza o putere maxima de 6720 W, alimentate de o baterie LG de 60 volti cu 49 amperi. Pentru sistemul de iluminat, Dualtron X dispune de inca o baterie de 60 volti si 3 amperi.

Avand o putere uriasa, anvelopele sunt pe masura, diametrul de 13 inch, latime de 5, tubeless. Acestea ofera o aderenta foarte buna atat pe asfalt uscat cat si pe umed.

Dualtron X vine in configuratia standard cu frane hidraulice Nutt, cu discuri ventilate de 160 mm, atat în fata, cat si in spate, pentru o performanta maxima. 

Manetele de frana sunt solide, necesita putin efort pentru activare, dar sunt foarte progresive si previzibile. 

Evident, nu putea lipsi frana electromagnetica (frana de motor cu recuperare energie), forta acesteia putand fi setata din display, in functie de preferintele utilizatorului. 

De asemenea, Dualtron X dispune de ABS, aceasta fiind o alta optiune ce poate fi configurata de pe displayul trotinetei.