Thursday, March 10, 2016

Firmele din Romania deconteaza cash cheltuielile angajatilor

Lupta impotriva platilor cash nu da, inca, rezultatele scontare. Majoritatea companiilor din Romania (87%) prefera, in continuare, sa deconteze in numerar cheltuielile de deplasare in interes de serviciu ale angajatilor, reiese dintr-un studiu realizat de Mercury Research.

De asemenea, 75% dintre firmele analizate apeleaza tot la numerar atunci cand acorda un avans  angajatilor pentru deplasari in interes de serviciu. Cu toate acestea, putin peste jumatate (54%) dintre societatile participante la studiu, folosesc si carduri de business, fie de debit, fie de credit pentru cheltuieli, in timp ce aproape o treime (31%) mizeaza pe fondurile personale ale angajatului, cu decontare ulterioara.

In plus, nici informatizarea nu patrunde prea usor in firmele romanesti. Studiul citat releva faptul ca 80% din totalul companiilor din Romania aproba deconturile prin formulare printate, 24% prin formulare Excel si doar 12% printr-un program intern personalizat.

Pe de alta parte, 82% dintre respondenti au declarat ca verifica si controleaza cheltuielile companiei prin colectarea manuala a facturilor si verificarea manuala, iar 53% au mentionat ca nu au raportare detaliata, in timp real, referitoare la rulajul de bani pentru avansuri de calatorie sau la sumele cheltuite. 

Potrivit studiului, putin peste jumatate dintre managerii companiilor au afirmat ca au o procedura interna de gestionare a cheltuielilor de calatorie, in timp ce 27% dintre cei chestionati au admis ca merg pe increderea angajatilor.

Studiul privind modul in care companiile din Romana gestioneaza cheltuielile efectuate de catre angajati a fost realizat pe un esantion de 446 de companii din zona urbana, cu cel putin 10 angajati si o cifra anuala de afaceri de 100.000 de euro.

OTP Bank prelungeste cu o luna programul de conversie

OTP Bank Romania prelungeste cu o luna programul de conversie a creditelor acordate in franci elvetieni. Masura a fost luata pentru a oferi timp suplimentar de decizie celor 3.500 de clienti care si-au exprimat interesul fara sa ceara formal sa participe, a declarat directorul bancii, Laszlo Diosi, pentru agentia ungara de presa MTI.
Programul de conversie a fost anuntat in decembrie 2015 si urma sa se deruleze pe o perioada de trei luni. Insa a inceput abia o luna mai tarziu, dupa ce banca a adoptat un nou model de contract, avand in vedere ca documentul initial continea prevederi considerate contestabile. Potrivit directorului bancii, noul contract a fost convenit in urma consultarilor cu Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor. 

Pana in prezent, 8.500 de clienti cu astfel de credite si-au exprimat interesul in privinta programului, din care 5.000 au cerut formal sa participe, 3.000 semnand contractele de conversie. Beneficiile acordate pana in prezent de OTP Bank Romania celor care participa la program se ridica la 30 de milioane de franci.

Recent, banca a anuntat ca intre 140 si 180 de clienti semneaza contractele de conversie, in fiecare zi. 

Conversia se realizeaza la cursul zilei, dar cu discount

Banca are aproximativ 10.500 de clienti cu credite in CHF, ipotecare sau de consum cu ipoteca. 

Potrivit ofertei bancii, conversia creditelor in franci se realizeaza la cursul zilei, insa contine si acordarea unui discount pentru clienti. Acesta va fi variabil, in functie de situatia fiecarui client in parte. In ceea ce priveste dobanzile, acestea vor fi in linie cu media pietei la lei sau euro, mentioneaza banca. De oferta nu vor beneficia debitorii cu restante mai mari de 90 de zile.

Portofoliul de credite in franci al OTP Bank Romania se ridica la aproximativ 500 de milioane de franci.

Impactul financiar al programului de conversie a creditelor in franci aflate in portofoliul diviziei din Romania a fost estimat de grupul ungar OTP la aproximativ 30 de miliarde de forinti (96,8 milioane de euro).