Thursday, April 24, 2014

70 de taxe ar putea disparea

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a identificat 70 de taxe si tarife care pot fi eliminate. Impactul bugetar total al acestora este de 1,9 milioane lei.

Aceste taxe au incasari unitare de cel mult 100.000 lei, se arata in comunicatul MFP.

“Astazi am facut un prim pas catre un sistem de taxe simplificat, asa cum mi-am propus inca din primele zile ale mandatului meu. Nu ne oprim aici, ma precocupa in continuare identificarea altor instrumente de simplificare a fiscalitatii”, afirma ministrul de finante, Ioana-Maria Petrescu.

Printre institutiile care percep taxe ce urmeaza sa fie eliminate se numara Ministerul Mediului, Ministerul Economiei, Ministerul Muncii, Ministerul pentru Societatea Informationala, Ministerul Justitiei, Ministerul Agriculturii, Ministerul Dezvoltarii Regionale, Ministerul Administratiei si Internelor.

In urmatoarele zile, vor avea loc consultari cu ministrii responsabili, in vederea eliminarii acestor taxe.

BCR si CEC Bank acorda credite IMM-urilor cu garantia statului

BCR si CEC Bank acorda IMM-urilor linii de credit pentru capital de lucru in valoare de maximum 5 milioane de lei  in cadrul Programului de garantare a creditelor pentru intreprinderile mici si mijlocii.

IMM-urile care au cel putin trei ani de la infiintare pot contracta linii de credit pe o perioada de cel mult 24 luni, cu posibilitatea prelungirii cu maximum 12 luni, fara a depasi perioada de valabilitate a programului.

Facilitatea poate fi garantata de stat prin FNGCIMM intr-un procent de maximum 50% din valoarea creditului, mai putin dobanzile si comisioanele, prima de garantare ridicandu-se la nivelul de 1,99%/an din valoarea garantiei.  

BCR are la dispozitie garantii de 263 milioane de lei in cadrul programului, in baza carora poate acorda credite de pana la 526 milioane de lei, iar CEC Bank beneficiaza de un plafon al garantiilor in valoare de aproximativ 260 milioane lei, prin care clientii IMM pot accesa credite de peste 520 milioane lei.

Rata dobanzii in cazul ambelor banci este de ROBOR la 3 luni plus o marja de maximum 2,50%. La BCR se adauga un comision de acordare de maximum 0,7%/an, iar CEC practica un comision lunar de gestiune in valoare de 0,04%, aplicabil la valoarea initiala a liniei de credit.

CEC Bank incepe creditarea in cadrul programului de sprijinire a tinerilor intreprinzatori

CEC Bank a lansat creditul SRL-D in baza conventiei incheiate cu Ministerul Economiei in cadrul programului de sprijinire a tinerilor antreprenori. Maximum 50% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente planului de afaceri, dar nu mai mult de echivalentul in lei a 10.000 euro/beneficiar o reprezinta alocatia financiara nerambursabila de la stat.
Diferenta de maximun 50% este data de aportul propriu care se poate acoperi fie in numerar din surse proprii, fie pintr-un credit bancar, acordat de CEC Bank.

Creditul presupune o dobanda variabila, formata din Robor la 6 luni peste care se adauga o marja de 3 puncte procentuale. Comisionul de analiza dosar se ridica la 200 lei, iar cel de gestiune la 0,75% si este calculat la valoarea creditului si perceput la data efectuarii primei trageri din credit, iar ulterior anual, calculat ca procent din soldul creditului.

Imprumutul permite o perioada de gratie de maximum 12 luni. Garantiile FNGCIMM acopera 80% din valoarea creditului. 

Clientii care pot accesa aceste credite, conform art. 3 din OUG nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri sunt microintreprinderile debutante, ce trebuie sa indeplineasca conditiile de eligibilitate ale bancii.

CNIPMMR propune simplificarea birocratiei prin digitalizarea administratiei

In urma rezultatelor unui sondaj realizat de portalul IMMRomania.ro, CNIPMMR propune simplificarea birocratiei prin digitalizarea administratiei, avand in vedere ca in prezent mai putin de 20 din cele 280 declaratii existente la ANAF se pot depune online. Una dintre acestea vizeaza comasarea si simplificarea acestor declaratii.

O alta propunere presupune implementarea la nivel national, pentru toate autoritatile si institutiile publice, cu prioritate pentru ANAF, a unui sistem simplificat de inregistrare a declaratiilor si platilor care sa asigure reducerea la minim a timpului necesar pentru completarea formularelor de catre contribuabili.

De asemenea, CNIPMMR (Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania) doreste generalizarea operatiunilor online pentru transmiterea declaratiilor si efectuarea platilor la bugetele statului/locale/institutiile statului.

In plus, ar trebui rezolvate problemelor generate de detinerea semnaturii electronice, care este o procedura deosebit de birocratica si costisitoare, atat ca timp, cat si ca bani pentru IMM-uri, prin eliminarea obligativitatii ei sau preluarea costurilor in cadrul unui program cu finantare europeana.

Printre propunerile CNIPMMR se mai numara:

-    infiintarea de ghisee electronice in institutiile publice (in mod special la agentiile ANAF), raportat la numarul de contribuabili, care sa fie asistate de personal specializat de indrumare;
-    scutirea sau plafonarea comisioanelor bancare pentru toate operatiunile bancare de plati de impozite si taxe ale contribuabililor, indiferent daca sunt sau nu in sistem online;
-    dotarea tuturor institutiilor publice cu POS-uri, inclusiv in localitatile din mediul rural, pentru plata taxelor si impozitelor la primarii.