Monday, March 5, 2018

Rata creditelor neperformante a ING Bank a continuat sa scada in 2017

Rata creditelor neperformante a ING Bank a scazut de la 3,6% in 2016 la 3,3% in 2017, potrivit reprezentantilor bancii, aceasta situandu-se sub media pietei de 6,4% conform datelor BNR. Nivelul provizionelor a urcat cu 5 milioane lei in 2017 fata de anul anterior, pana 97 milioane lei, ca urmare a cresterii portofoliului de credite.

Creditarea a crescut per ansamblu cu 21% in 2017, de la 17,6 miliarde de lei la 21,2 miliarde, 56% reprezentand segmentul persoanelor fizice si 44% companiile. 

Astfel cota de piata in creditare a ajuns la 8,9%, de la 7,7%, cu o preferinta clara pentru moneda locala, creditele 
 in lei reprezentand 76% din imprumuturile totale, potrivit reprezentantilor ING Bank. Creditarea catre IMM-uri a crescut cu 45% comparativ cu anul anterior.

Valoarea depozitelor a crescut pana la 26,8 miliarde lei, cu 20% mai mult versus 2016. La finalul anului trecut, cota de piata in fonduri atrase era de 8,4% comparativ cu 7,7% cu un an inainte.

Profit net in crestere usoara

ING Bank a inregistrat anul trecut venituri totale de 1,43 miliarde lei, in crestere cu 9% fata de 2016, si un profit net de 493 milioane lei, in crestere cu 4% peste cel aferent anului anterior, pe fondul cresterii portofoliului de clienti activi.

In 2017, ING Bank Romania s-a situat pe locul 6 in sistemul bancar romanesc, dupa active.

Excluzand veniturile exceptionale obtinute din vanzarea actiunilor Visa in anul 2016, banca a obtinut venituri cu 112 milioane de lei mai mari, cu 20% mai mult fata de anul trecut, in timp ce profitul brut a crescut cu 143 milioane lei in 2017, cu 32% mai mare fata de 2016.

Pe de alta parte, luand in calcul veniturile obtinute din vanzarea actiunilor Visa din al doilea trimestru al anului 2016, veniturile companiei au crescut cu 9%, iar profitul brut cu 3%.

Investitiile in angajati si digitalizare au dus la o sporire a costurilor operationale cu 87 milioane lei, totalizand 752 milioane lei, cu 13% mai mari fata de anul trecut, ca urmare a diversificarii activitatii, a cresterii numarului de angajati si a costurilor de reglementare. 

Numarul clientilor activi ING Romania a ajuns la 1.141.000 in 2017, cu 280.000 de noi clienti anul trecut.

Pe zona de internet banking, banca a inregistrat 830.000 de clienti activi in 2017, reprezentand 73% din totalul numarului de clienti, si 69,6 milioane de logari in platforma digitala – cu 64% mai mult comparativ cu 2016. Peste jumatate dintre clientii ING au folosit aplicatia de mobil.

Banca a inregistrat peste 100 de milioane de tranzactii prin POS si in platformele de e-commerce, cu 48% mai mult decat anul anterior.

„Clientii nostri ne compara nu doar cu alte banci, ci si cu alte platforme – fie ca sunt financiare, tehnologice sau sociale. Atat timp cat asteptarile clientilor nostri se schimba, ne schimbam si noi. Credem ca nu mai putem vorbi astazi de banking traditional, ci despre inovarea modelului de banking in beneficiul clientilor care cauta o solutie financiara simpla, sigura si rapida”, a precizat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.