Wednesday, January 22, 2014

Inflatia pune in pericol rentabilitatea depozitelor bancare

Tedinta de reducere a dobanzilor la depozite continua si in 2014, astfel ca deponentii se vor confrunta cu noi provocari in acest an. Cel mai mare pericol vine din partea inflatiei, care ar putea eroda sumele economisite la banca.

In 2013, inflatia a coborat la cel mai mic nivel din istorie de dupa 1990, insa in 2014, lucrurile se schimba. Estimarile BNR semnaleaza ca preturile vor creste in acest an cu 3%. Combinatia inflatie mai mare – dobanzi mai mici la depozite este insa periculoasa pentru deponenti.

In asemenea situatii, dobanzile nu mai reusesc sa mentina puterea de cumparare a banilor. Astfel, vei putea cumpara mai putine bunuri si servicii cu banii depusi la banca la scadenta depozitului.

Singurul mod in care te poti proteja impotriva acestui risc este sa alegi perioade de economisire mai mari. Bancile platesc dobanzi mai mari, pe masura ce termenul de economisire este mai lung. In plus, dobanzile la depozite sunt fixe, astfel ca iti poti asigura inca de pe acum un anumit nivel al dobanzii. 

Bancile au ajuns in prezent sa ofere depozite pe termene de 3-4 ani, dar se poate ajunge chiar si la 7 ani. In general, este mai prudent sa alegi o perioada de economisire de maxim 1 an, iar la scadenta, sa prelungesti depozitul pe perioade similare.

Termenele mai mari te expun riscului de a avea nevoie de banii respectivi si sa fii nevoit sa faci retrageri inainte de termen. In astfel de cazuri, clientul este penalizat, iar castigul va fi mai mic decat cel scontat initial.

Din aceasta perspectiva, este important ca perioada de economisire sa fie corelata cu nevoile financiare ale fiecaruia. De exemplu, o solutie poate fi ca o parte din bani sa fie pastrata intr-un depozit pe termen scurt, care sa poate fi lichidat imediat in cazul unor situatii de urgenta, si doar restul sumelor detinute sa fie blocate pe perioada mai lungi.

Click-to-chat cu UniCredit Tiriac Bank: e-Sucursala bancii pe Facebook implineste doi ani

Prima sucursala pe Facebook a unei banci din Romania a adus vizitatorilor posibilitatea de a intra in legatura cu reprezentantii UniCredit Tiriac Bank in timp real, prin intermediul unui chat securizat disponibil non-stop.

Luna februarie a anului 2014 vine pentru UniCredit Tiriac Bank cu aniversarea a doi ani de la inaugurarea e-Sucursalei pe pagina de Facebook a bancii. Proiectul a luat nastere din dorinta de a oferi mai mult confort utilizatorilor, un mijloc de interactiune inovativ, adaptat noilor obiceiuri de comunicare.

Beneficiile aduse consumatorilor sunt importante fata de alte modalitati clasice de comunicare cu banca, precum vizitarea sucursalelor sau telefonul. E-Sucursala a eliminat timpul petrecut in fata unui ghiseu sau timpul de asteptare la telefon. Pe chat-ul securizat, comunicarea este mult mai eficienta si mai comoda pentru utilizator. 

Prin optiunea click-to-chat, vizitatorii e-Sucursalei UniCredit Tiriac Bank pot cere informatii live de la consultantii bancii, fara a parasi platforma de socializare Facebook.

“Am gandit acest proiect pentru a construi un dialog real si util cu persoanele care ne viziteaza pagina", spunea Anca Nuta, director al departamentului Identitate si Comunicare in cadrul UniCredit Tiriac Bank, la momentul lansarii e-Sucursalei, cu doi ani in urma.

Se poate spune ca acest obiectiv a fost atins. In cei doi ani de functionare, e-Sucursala a fost vizitata de peste 100.000 de utilizatori, dintre care cateva mii au interactionat cu reprezentantii bancii prin click-to-chat.

Prin canalul de comunicare instant, utilizatorii pot cere informatii despre produsele si serviciile bancii sau pot verifica eligibilitatea pentru imprumuturi si carduri. Potrivit reglementarilor in vigoare, acestia pot furniza date personale prin intermediul click-to-chat, iar in cazul in care sunt necesare date confidentiale se stabileste de comun acord cum se va continua convorbirea (telefonic sau intr-una dintre sucursalele bancii).

Dintre vizitatorii e-Sucursalei in acesti doi ani, aproximativ o cincime au fost clienti ai bancii, restul fiind prospecti, interesati in principal de produse de creditare si carduri/overdraft.
 
Este de un real ajutor pentru utilizatori faptul ca pot obtine direct pe chat un calcul de eligibilitate, care ar fi conditiile estimative pentru produsul sau serviciul dorit, catre ce sucursala este cel mai simplu sa se indrepte, cu ce documente si care ar fi persoana de contact. 

Este foarte incurajator faptul ca 98% dintre cei care au completat chestionarul de sfarsit de chat au finalizat conversatia considerand problema rezolvata si ar recomanda UniCredit Tiriac Bank prietenilor sau familiei. 

In plus, odata intrati in e-Sucursala UniCredit Tiriac Bank, utilizatorii de Facebook au la dispozitie o serie de servicii si informatii utile in interactiunea cu banca atat in mediul online cat si in cel offline: accesul facil la Online B@nking si Business Net; pot descarca brosuri despre serviciile si programele UniCredit Tiriac Bank, destinate persoanelor fizice sau juridice; pot consulta harta UniCredit Tiriac Bank pentru a localiza cea mai apropiata sucursala, cel mai apropiat ATM sau BNA din retea; pot consulta cursul valutar, actualizat in timp real.

Nu in ultimul rand, standul virtual dedicat proiectelor de responsabilitate socialadesfasurate de banca ii tine la curent pe vizitatori cu privire la cele mai noi initiative: PAVILION - centru de arta contemporana si cultura sustinut de UniCredit Tiriac Bank, Concursul de Debut Literar UniCredit, precum si primul centru de inchiriat biciclete din Bucuresti, Cicloteque.

Activ si actualizat cu informatii complete despre produsele si serviciile UniCredit Tiriac Bank ramane in continuare si site-ul bancii - unicredittiriac.ro.

Prima sucursala bancara pe Facebook din Romania isi asteapta in continuare utilizatorii. Este simplu. Clik-to-chat.

Cardurile MasterCard aduc reduceri la metrou si in autobuz

Clientii care vor plati calatoria cu cardul, direct la portile de acces de la metrou si in autobuzele din Sibiu, vor beneficia de un pret promotional pe parcursul intregului an 2014.

Tariful special este disponibil pentru posesorii de carduri emise sub marcile MasterCard PayPass si Maestro PayPass. In acest moment, preturile sunt stabilite la 1,4 lei pentru calatoria cu metroul in Bucuresti si 0,89 lei pentru biletul de autobuz din Sibiu.

“Transportul public are un rol instrumental in promovarea platilor contactless si crearea obisnuintei consumatorilor de a plati astfel, rapid si sigur”, afirma Gabriel Ghita, business development manager CEE la MasterCard.

Atunci cand clientii platesc in transportul public cu un card contactless, contravaloarea calatoriilor este debitata direct din contul de card, fara niciun comision si fara sa mai fie nevoie sa cumpere in prealabil bilet sau cartela.

In Sibiu, s-a ajuns in luna decembrie 2013 ca 8% din totalul biletelor vandute sa fie achitate cu cardul in autobuz.

BRD introduce noi optiuni in platforma de internet banking pentru companii

BRD a extins functionalitatea serviciului de internet banking pentru companii, prin noi optiuni. Acum, firmele au conditii preferentiale pentru operatiunile de schimb valutar.

Utilizatorii pot constitui noi tipuri de depozite, iar sectiunea de plati permite administrarea platilor prin semnarea colectiva sau selectiva a acestora. In plus, s-a introdus un format nou pentru descarcarea extrasului de cont, care permite editarea informatiilor.

“Incercam sa ne adaptam in permanenta nevoilor exprimate de clienti, astfel incat sa imbunatatim continuu capacitatile aplicatiilor noastre de online si mobile banking si sa incurajam astfel utilizarea acestora”, afirma Bogdan Spuza, director executiv la departamentul Marketing si Managementul Produselor din BRD.

In 2013, numarul de utilizatori ai solutiei de internet banking s-a majorat cu 12% fata de sfarsitul anului 2012, ajungand la peste 50.000. In acelasi interval, valoarea tranzactiilor a crescut cu 40%.