Tuesday, June 18, 2013

Programul JEREMIE a facilitat credite pentru 1.500 de IMM-uri

Peste 1.500 de companii medii si mici au putut obtine credite de investitii, cu ajutorul garantiilor financiare oferite prin programul JEREMIE, administrat de Fondul European de Investitii.

Garantia acopera pana la 80% din valoarea creditului, astfel ca intreprinderile pot obtine credite la costuri mai mici si cu garantii reduse. Valoarea maxima a unui imprumut este de 1,8 milioane euro, iar perioada de rambursare este cuprinsa intre 12-72 luni.
“Prin intermediul acordului de garantare JEREMIE, putem sa oferim IMM-urilor imprumuturi noi pentru investitii si extindere, in conditii mai avantajoase si cu niveluri de colateral reduse”, a declarat Marco Esposito, vicepresedinte la divizia corporate din UniCredit Tiriac Bank. Banca a finantat aproximativ 100 de companii cu garantii JEREMIE, valoarea medie a creditelor fiind de 280.000 euro.

Romanii pot contribui la imbunatatirea mecanismelor de autentificare utilizate in platile online

Cei interesati sa ofere feedback cu privire la usurinta si siguranta utilizarii mecanismelor de autentificare utilizate in platile online pot participa la un sondaj derulat la nivel european. 

Scopul sondajului este de a analiza riscurile (phishing, furt de identitate, etc.) asociate fiecarei metode de autentificare la serviciile de plati online. Pe baza rezultatelor obtinute, vor fi facute mai multe recomandari, ce urmeaza sa fie incluse intr-un raport care va fi finalizat pana la sfarsitul acestui an. 
Recomandarile vor fi structurate sub forma unor ghiduri care vor contine cele mai bune mecanisme de autentificare, si care vor fi adresate principalilor actori implicati in platile online, respectiv institutiilor financiare, comerciantilor si providerilor de servicii de plati electronice.

Chestionarul poate fi completat pe website-ul ENISA (Agentia Europeana pentru Securitatea Retelelor si a Datelor Informatice), pana pe 30 iunie 2013. Link-ul direct al sondajului poate fi accesat aici, iar pentru lamuriri legate de completarea chestionarului se poate accesa o pagina care ofera explicatii detaliate ale mecanismelor de autentificare. 

Cardurile ofera reduceri la transportul in comun in Bucuresti si Sibiu

Persoanele care calatoresc cu metroul in Bucuresti sau cu autobuzul in Sibiu pot cumpara bilete mai ieftine daca utlilizeaza cardurile contactless, emise sub sigla Maestro sau MasterCard.

In Bucuresti, pretul unei calatorii cu metroul scade la 1,4 lei fata de tariful standard de 2 lei, iar in Sibiu, biletul de autobuz poate costa 0,89 lei in loc de 1,5 lei. Campania se deruleaza in perioada 15 iunie-15 septembrie 2013.
“Lansam cele doua campanii pe durata verii pentru ca dorim sa ne adresam nu numai locuitorilor celor doua orase, ci si numerosilor turisti posesori de carduri contactless MasterCard PayPass si Mastro PayPass care viziteaza Romania in aceasta vacanta”, a declarat Gabriel Ghita, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe.

Biletele se achizitioneaza cu cardul direct in autobuze sau la portile de acces in metrou. Atunci cand clientii isi achita cu un card contactless calatoriile, banii sunt luati direct din contul bancar, fara niciun comision si fara sa mai fie nevoie sa li se emita un bilet sau cartela. 

Euro s-a stabilizat in apropierea pragului de 4,45 lei

Cursul de schimb si-a atenuat fluctuatiile, leul mentinandu-si castigurile din sendintele valutare precedente. Moneda nationala a recuperat aproximativ 2% fata de euro.

Pe 7 iunie, euro a inregistrat cea mai mare valoare din acest an, fiind cotat la 4,55 lei. Ulterior, leul a recuperat o parte din terenul pierdut in mai multe runde consecutive de apreciere, raportul EUR/RON ajungand pe 17 iunie la 4,4581.
Evolutia a fost urmata si de cursul franc-leu, care a scazut in aceelasi interval cu 2,3%, coborand sub pragul de 3,62.

Fluctuatiile au fost cauzate de miscarile de capital pe termen scurt. Investitorii si-au ajustat structura portofoliilor, diminuandu-si expunerea fata de pietele emergente, cum este si Romania. Astfel, si-au lichidat o parte din investitiile in lei si au convertit sumele in moneda straina. Tranzactiile au condus la cresterea cererii de valuta, fortand deprecierea monedei mationale.