Tuesday, April 15, 2014

Tichetele de masa urmeaza sa fie emise si pe suport electronic

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a publicat un proiect de hotarare de guvern, prin care se vor implementa modificarile aduse la legea tichetelor de masa, ce prevede emiterea lor pe suport electronic.
Aceasta se doreste a fi o alternativa moderna la tichetele pe suport de hartie. 

“Noile reglementari care vor fi introduse in proiectul de hotarare creaza angajatilor posibilitatea de a utiliza mai facil tichetele de masa. De pilda, vor fi eliminate prevederile care limiteaza utilizarea tichetelor de masa la un numar de 2 tichete/zi”, se arata in comunicatul emis de MFP.

Pe langa implementarea reglementarilor privind acordarea tichetelor de masa pe suport electronic, proiectul urmareste sa creasca disciplina contractuala si siguranta financiara a sistemului tichetelor de masa si sa asigure un control mai eficient al utilizarii tichetelor. 

In plus, s-a stabilit o modalitate de calcul prin care se determina numarul de zile, pentru care se acorda tichete de masa in cazul salariatilor a caror durata zilnica a timpului de lucru este mai mare de 8 ore (regim de tura).

BCR incurajeaza transferurile in valuta in cadrul grupului Erste

BCR a eliminat comisionul OUR garantat care se aplica la platile in valuta, initiate catre beneficiari ce au conturi deschise la banci din grupul Erste.

Optiunea OUR este modalitatea de comisionare aferenta platilor in valuta, potrivit careia comisioanele tuturor bancilor de pe traseul platii sunt suportate de catre ordonator. 

Comisionul OUR garantat exclude posibilitatea decontarii ulterioare a eventualelor comisioane. Comisionul este acum suportat de ordonator o singura data, la efectuarea platii. 

Grupul Erste are subsidiare in Austria, Cehia, Croatia, Ungaria, Moldova, Serbia si Slovacia.

La platile externe in valuta, BCR are un comision de 0,2%, minim 30 euro si maxim 1.000 euro. Pentru tranzactiile initiate online sau prin phone banking, comisionul scade la jumatate. Optiunea OUR costa intre 15 si 100 euro, in functie de suma transferata.

Ungurii amendeaza bancile pentru ca nu rezolva rapid reclamatiile consumatorilor

Banca Nationala a Ungariei a amendat o serie de banci pentru deficientele identificate in modul de solutionare a reclamatiilor primite de la clienti.

Actiunea banciii centrala a fost motivata de numeroasele plangeri primite, cu privire la administrarea defectuoasa a reclamatiilor primite de catre banci.

In urma unor inspectii, Banca Nationala a Ungariei a descoperit incalcari grave ale drepturilor consumatorilor la 3 banci, care au fost apoi amendate.

La K&H Bank, termenul de raspuns al bancii a fost de peste 30 zile – depasind temenul legal - la mai mult de jumatate dintre plangerile primite. Banca s-a ales cu o amenda de 15 milioane de forinti (aproximativ 50.000 euro).

Axa Bank Europe a fost amendata cu 2 milioane de forinti, iar Banif Plus Bank a primit o amenda de 1 milion de forinti, deoarece limiteaza perioada in care consumatorii pot face reclamatii.

Bank of America va despagubi clientii pentru practici abuzive la carduri

Bank of America va plati 783 milioane dolari sub forma de amenzi si restituiri de comisioane, deoarece si-a pacalit clientii ca sa cumpere servicii inutile la cardurile de credit.

In perioada 2010-2012, banca a vandut asigurari pentru protectie in caz de furt de identitate catre 1,5 milioane de consumatori. Clientii au achitat 459 de milioane dolari pentru servicii care nu au fost prestate integral.

Autoritatile americane au fortat banca sa dea banii inapoi clientilor, astfel ca orice consumator afectat urmeaza sa fie compensat, fara sa fie necesar ca el sa parcurga vreo procedura birocratica. Banca are obligatia de a identifica si contacta toti pagubitii.