Wednesday, October 15, 2014

Extreme: 80% dintre achizitiile suedezilor sunt non-cash, iar 75% din cele ale italienilor in numerar

Patru din cinci achizi?ii din Suedia sunt platite pe cale electronica sau cu cardul, potrivit unui raport citat de Business Insider si preluat de Mediafax. In schimb, Italia prefera inca banii lichizi - trei din patru achizitii sunt in numerar.

Fiecare suedez foloseste platile electronice de 260 de ori pe an iar marea majoritate a micilor comercianti stradali accepta plata cu cardul arata publicatia The Local. Cum cash-ul pare repudiat, bancile se confrunta cu un numar extrem de scazut de jafuri, doar 3 in 2012. 
Totusi, doi din trei suedezi considera ca detinerea de bani lichizi este un drept fundamental al omului, iar pana in 2030 nu vor putea disparea complet din sistemul bancar suedez. In Italia, tara din zona euro aflata la celalalt pol din perspectiva raportarii la cash, 75% din achizitii se fac in numerar.

Actionarii Astra au respins raportul KPMG care arata pierderi aproape egale cu subscrierile

In AGA desfasurata la sfarsitul saptamanii trecute, actionarii Astra Asigurari au respins raportul pe 2013 al administratorului special KPMG, ce indica pierderi de 917 milioane lei la prime subscrise de 919 milioane lei, pe motiv ca situatia companiei este ingreunata suplimentar si sunt pusi pe fuga potentialii investitori.

Cu o prezenta de 98% din capitalul social, AGA Ordinara de la Astra a respins situatiiile financiare pentru exercitiul financiar 2013 si bugetul de venituri si cheltuieli pe 2014 si a decis o noua auditare a situatiilor financiare, proces ce va fi efectuat de un alt auditor decat cel statutar (in prezent Deloitte Audit SRL).

In mai multe randuri conducerea ASF isi exprimase opinia ca redresarea situatiei de la Astra se va putea realiza numai prin cooptarea unui investitor strategic in actionariat, care sa vina cu o infuzie de capital, cel mai vehiculat nume fiind compania poloneza PZU.

Simultan cu AGO, actionarii intruniti intr-o adunare generala extraordinara au adoptat propunerea administratorului special potrivit careia, daca societatea inregistreaza pierderi iar activul net al societatii (diferenta dintre totalul activelor si totalul datoriilor) se diminueaza la mai putin de jumatate din valoarea capitalului social, compania sa nu fie dizolvata (legea societatilor comerciale nr. 31/1990 prevedea convocarea unei adunari generale extraordinare a actionarilor pentru a decide daca societatea se dizolva sau nu).

FNGCIMM dezminte acuzatiile Libra Bank ca nu plateste garantiile la timp

Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM considera ca acuzatiile presedintelui Libra Internet Bank („FNGCIMM nu mai transmite in timp util raspunsurile privind acordarea garantiilor si nu mai plateste despagubirile”) sunt nefondate. 

Criticile formulate impotriva FNGCIMM vizau in principal timpul de raspuns al fondului la solicitarile de garantare introduse de banci si acordarea despagubirilor derivand din scrisoarea de garantare. Reprezentantii fondului arata ca timpul mediu de raspuns de la primirea documentatiei complete pana la solutionarea cererii de garantare este de 2,36 zile lucratoare. Iar cand sunt necesare clarificari suplimentare, durata de solutionare creste, in medie, de la 2,3 la 6,3 zile lucratoare.
In ceea ce priveste plata „imediata” a garantiilor pentru creditele neperformate, FNGCIMM precizeaza ca aceasta e conditionata de justificarea legala a cererilor. Iar in cazul prezentat de presedintele Libra Internet Bank, n-ar fi vorba despre neplata garantiilor, ci despre respingerea la plata a unor documente care sunt neconforme conventiilor semnate cu banca in cauza. FNGCIMM arata ca in primele 9 luni din 2014, Fondul a solutionat de doua ori mai multe cereri de plata de garantii in comparatie cu perioada similara din 2013. 

In interviul pentru Mediafax din 13 octombrie, presedintele Libra Internet Bank, Emil Bituleanu, afirma ca „nu se mai cunosc regulile jocului, raspunsurile nu mai vin la timp din partea Fondului, iar despagubirile nu se acorda, situatia schimbandu-se incepand din acest an”. Acesta sublinia ca Libra a trimis Fondului solicitari de despagubire pentru zece dosare, dintre care pentru cinci s-a depasit deja termenul de 90 de zile in care trebuia efectuata plata, fara un raspuns din partea FNGCIMM.

"Daca Fondul de Garantare nu ne despagubeste pe noi, care suntem in zona cu cel mai mic risc si am platit mai multe comisioane decat am cerut despagubiri, ce sens mai are sa colaboram?!”, incheia Bituleanu care anunta ca banca va actiona FNGCIMM in instanta pentru recuperarea acestor sume (2,8 milioane de lei).

Salariul minim va urca la 975 lei din ianuarie 2015

Ministrul Muncii, Rovana Plumb a afirmat ca salariul de baza minim brut pe economie va fi majorat cu 75 lei. Codul muncii prevede ca nivelul acestuia se stabileste prin HG, dupa consultarea sindicatelor si patronatelor.

Majorarea salariului minim sustine cererea din economie, de cresterea acestuia in doua etape in acest an, cu cate 50 de lei, beneficiind circa 960.000 salariati (280.000 bugetari). 
Sunt insa voci care afirma ca o crestere prea rapida a nivelului salariului minim, necorelata cu evolutia productivitatii, ar duce la cresterea somajului deoarece micile firme nu isi vor mai permite sa pastreze toti angajatii in conditiile in care nivelul CAS ramane foarte ridicat.

In prezent, salariul minim brut de 900 lei se acorda pentru un program complet de lucru de 168 de ore in medie pe luna, reprezentand 5,35 de lei pe ora.

In 2013 salariul minim brut a fost majorat tot in doua etape, cu cate 50 de lei, de la 700 la 800 lei pe luna iar in 2012 acesta a urcat de la 670 la 700 lei.

In primele 6 luni ASF a fost bombardata cu 6.278 petitii, 70% din sectorul RCA

In primul semestru autoritatea de supraveghere a primit 5.889 de petitii din partea asiguratilor nemultumiti si 389 din partea service-urilor auto. Numarul reprezinta 0,04% din contracTele de asigurare existente si 1,5% din numarul de daune avizate. Cele mai multe petitii vizau Euroins (30%) si Astra (26%).

Dupa sectorul RCA si Carte Verde (70% din total, 0,1% din contractele in derulare), cea mai mare pondere a nemultumitilor vine din zona Casco (21% din total). De mentionat este ca numarul petitiilor vizand zona RCA este totusi in scadere cu 5% fata de perioada similara din 2013. 
Aspectele cel mai des reclamate au fost plata partiala sau neplata despagubirilor care au f?cut subiectul a 5.620 de petitii (95% din total).


Din cele 5.889 de petitii inregistrate, 4.272 (72%) au fost solutionate in favoarea petentilor, urmare a analizelor ASF, iar 1.617 de petitii (27%) au fost considerate neintemeiat formulate. 

Pe clasa asigurarilor RCA si Carte Verde au fost solutionate in favoarea petentilor 3.227 de cazuri (78%), din care un numar de 2.219 de petitii a fost finalizat prin plata, iar 885 au fost considerate neintemeiate.