Friday, February 14, 2014

Un service auto a solicitat falimentul Astra Asigurari pentru datoria neachitata

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) informeaza ca unul dintre membrii sai, Paint System Service SRL din Timisoara, a depus cererea de deschidere a falimentului companiei de asigurari Astra pentru neplata reparatiilor in termenul legal si cumularea unei datorii de aproape 65.643 de lei. 

Service-ul a invitat reprezentantii Astra Asigurari la mediere, insa acestia nu s-au prezentat la intâlnire, potrivit lui Mihai Rozsa, directorul general al service-ului auto.

Suma pe care Astra Asigurari o datoreaza reprezinta valoarea cumulata a dosarelor de dauna scadente si neachitate din iulie 2013. 

“Pentru societatea noastra, este o suma importanta care pune in pericol continuarea activitatii. Cele mai multe dosare de dauna au fost achitate partial de catre Astra Asigurari, conform propriilor evaluari, fara  a tine cont de costurile reale ale reparatiilor si incalcând astfel prevederile Art.50 din Ordinul Nr.14/2011, prin care firma de asigurari este obligata la despagubirea intregului prejudiciu”, a declarat Mihai Rozsa.

Potrivit respectivului articol emis de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), “(3) cuantumul pagubei la vehicule este egal cu costul reparatiilor partilor componente sau ale pieselor avariate ori cu costul de inlocuire a acestora, inclusiv cheltuielile pentru materiale, precum si cele de demontare si montare aferente reparatiilor si inlocuirilor necesare ca urmare a pagubelor produse prin respectivul accident de vehicul, stabilite la preturile practicate de unitatile de specialitate, la care se adauga cheltuielile cu transportul vehiculului, precum si cele efectuate pentru limitarea pagubelor, dovedite cu documente justificative, in conformitate cu  art. 55. Prin unitati de specialitate se intelege persoanele juridice legal autorizate, care au in obiectul lor de activitate comercializarea de vehicule, parti componente, piese inlocuitoare si materiale pentru acestea, cu exceptia celor in regim de consignatie, si/sau executarea de lucrari de intretinere si reparatie la vehicule.”

Reprezentantii ASSAI precizeaza ca Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a refuzat inregistrarea Cererii de faliment a societatii ASTRA depusa in data de 12 februarie 2014 la adresa mentionata pe site-ul institutiei din Str. Stelutei Nr.2,  unde au fost inregistrate alte documente similare in luna decembrie a anului trecut.

ING Bank descurajeaza tranzactiile la ghiseu

ING Bank a crescut o parte din comisioanele aferente contului curent, cu scopul de a descuraja tranzactiile efectuate la ghiseu. Majorarile depasesc chiar si 5 lei. 

Retragerea de numerar la ghiseu presupune un comision de 0,8%, minim 15 lei, in conditiile in care anterior, costul era de 0,5%, minim 10 lei. Spre exemplu, la o retragere de 500 lei, clientilor li se percepe cu 5 lei mai mult decat inainte. 

In cazul depunerilor la ghiseu, comisionul a fost defalcat pe transe valorice, incurajand platile de mica valoare. Daca pentru depunerile de pana in 300 lei, comisionul a scazut cu cel putin 8,5 lei, pentru sumele ce depasesc acest prag, comisionul a urcat cu cel putin 5 lei.


Comisionul unic era inainte de 0,5%, dar nu mai putin de 10 lei. In prezent, acesta este de 0,5% pentru sume de pana in 300 lei, 0,5%, minim 15 lei pentru sume intre 300 si 5.000 lei, respectiv 0,8%, minim 15 lei pentru sume ce depasesc 5.000 lei. 

In ceea ce priveste transferurile la ghiseu, atat operatiunile intrabancare cat si interbancare, presupun un  comision majorat cu 10 lei, pana la 15 lei. Si platile prin internet banking s-au scumpit, de la 2 la 3 lei, pentru viramentele interbancare.

Clientii care solicita un duplicat al extrasului de cont platesc 25 lei, fata de 5 lei cat era inainte.

In plus, din iunie 2014, banca introduce un comision nou, de 2,5 lei sau 0,75 euro pentru interogarea soldului la bancomatele altor banci.

BRD prelungeste promotia de la creditele de nevoi personale in lei

Promotia la creditele de nevoi personale in lei, demarata de BRD in luna octombrie a anului trecut,  se prelungeste, in aceleasi conditii, pana la sfarsitul lunii februarie. 

Dobanda fixa standard oferita de banca este de 10%, iar clientii care isi incaseaza veniturile prin banca platesc o dobanda redusa, de 8,9%. 

In timpul campaniei, banca vinde creditele fara comisioane de analiza a dosarului si de administrare lunara. Creditul presupune insa o asigurare de viata de 0,102% pe luna la sold.


Pentru un imprumut de 20.000 lei acordat pe o durata de 5 ani, dobanda anuala efectiva (costul total al creditului, care incorporeaza dobanda nominala si toate celelalte costuri legate de finantare) este astfel, pana la sfarsitul promotiei, de 10,65% (in conditii de virare venit) sau de 11,85% (in conditii standard). 

La acordarea creditului sunt luate in calcul orice fel de venituri - de la salarii, pensii, venituri din activitati independente, pana la dividende, venituri din chirii sau rente viagere.

BCE sustine noua directiva a serviciilor de plati

Banca Centrala Europeana (BCE) sustine propunerea Comisiei Europene privind modificarea directivei serviciilor de plati si regulamentul prin care se limiteaza comisioanele interbancare.

BCE a facut serie de sugestii pentru a imbuntatati securitatea si competitia in domeniul platilor online. Principala recomandare este introducerea unui standard la nivel european pentru autentificarea consumatorilor. Acest standard poate fi stabilit de catre Autoritatea Bancara Europeana, in cooperare cu BCE.

Totodata, BCE atrage atentia ca textul propus al directivei va restrange drepturile consumatorilor atunci cand folosesc debitul direct. In prezent, schema SEPA garanteaza dreptul nelimitat al consumatorilor de a primi inapoi banii. Noua directiva vrea sa elimine acest drept atunci cand furnizorul si-a indeplinit obligatiile contractuale si a livrat bunurile sau serviciile din contract.

BCE atentioneaza ca pentru a verifica acest aspect, furnizorii de servicii de plati ar fi nevoiti sa colecteze informatii despre cumparaturile clientilor, ceea ce ar ridica probleme de confidentialitate. De aceea, recomandarea BCE este ca dreptul nelimitat de restituire a banilor sa fie mentinut si doar pentru o lista de produse si servicii prestabilitate, sa se renunte la acest drept.