Thursday, April 30, 2015

Romanii vor sa traiasca din hobby

Trei din patru romani care au un hobby obtin venituri suplimentare de pe urma pasiunii lor, potrivit unui studiu al Visa Europe. In plus, patru din zece romani spun ca vor sa faca bani de pe urma hobby-ului in viitor. 70% dintre ei vor ca aceasta sa devina principala sursa de venit, iar 16% vor asta in urmatorii cinci ani.
Romanii obtin, in medie, venituri suplimentare de peste 5.000 de lei pe an, potrivit studiului Visa Europe. Persoanele cu varste intre 25 si 34 de ani au cel mai mare venit anual (6.356 lei), iar din punct de vedere geografic cele mai mari castiguri medii anuale sunt realizate in Bucuresti si Ilfov (peste 10.200 lei).  

Cele mai profitabile hobby-uri sunt in domeniul constructiilor, renovarilor si decoratiunilor interioare (5.887 lei), urmate de cele in design (5.834 lei), fotografie (5.778 lei), domeniul culinar (5.509 lei) si ingrijirea copiilor (5.487 lei). 

Printre motivele care au determinat antreprenorii din Europa sa-si transforme pasiunile intr-o sursa de venit se numara pasiunea, dorinta de a face ceva diferit fata de locul de munca actual, precum si ocazia de a fi propriul sef. Pentru 58% dintre romani si polonezi, pasiunea reprezinta principala motivatie de a porni o afacere dintr-un hobby, comparativ cu media europeana de 43%. 
Schimbarea activitatii fata de cea de la locul de munca a fost principala motivatie pentru 29% dintre romani, in timp ce dorinta de a lucra pentru ei insisi a reprezentat imboldul pentru 26% dintre acestia.    

Conform studiului, principala ingrijorare a romanilor care au o afacere dintr-un hobby sau vor sa-si deschida o afacere este birocratia. In schimb, europenii se tem cel mai mult de lipsa comenzilor. Alte motive de ingrijorare invocate de catre respondentii la sondajul Visa Europe sunt obtinerea finantarii, precum si munca administrativa si volumul mare de acte. 

”Ingrijorarile privind gestionarea cheltuielilor sunt comune pentru majoritatea IMM-urilor din Romania. La fel cum canalele de social media au ajuns sa aiba un rol decisiv in promovarea eficienta a micilor afaceri, inovatiile si noile tehnologii din domeniul platilor ar putea usura semnificativ partea administrativa a firmelor si ar sustine imbunatatirea calitatii serviciilor pentru clienti. De exemplu, cardurile business sau smartphone-urile transformate in POS-uri mobile simplifica mult activitatea contabila a oricarei firme si contribuie la cresterea vanzarilor”, a declarat Catalin Cretu, director regional pentru Romania, Croatia si Slovenia, Visa Europe.

In privinta surselor de finantate, peste jumatate dintre romanii care isi doresc sa castige bani din pasiunile lor afirma ca isi vor utiliza economiile personale, aproape un sfert (23%) vor sa apeleze la familie si prieteni, iar 15% dintre respondenti intentioneaza sa aplice pentru o subventie dedicata afacerilor mici. ”In conditiile in care conceptul de crowdfunding (multifinantarea) este relativ nou pe piata locala, doar 11% dintre romani planuiesc sa recurga la aceasta modalitate de finantare. Dintre respondentii la studiul Visa Europe, polonezii (49%) si spaniolii (43%) sunt cei mai deschisi la solutiile externe si alternative de finantare pentru infiintarea afacerilor pe care si le doresc, in timp ce romanii se afla pe penultimul loc, la egalitate cu suedezii (26%), fiind urmati de turci (24%)”, se subliniaza in comunicatul Visa. 

Din punct de vedere al promovarii, retelele sociale Facebook si Twitter sunt mai populare decat metodele traditionale, precum crearea unui website al companiei. 

Studiul Visa Europe a fost realizat online in ultimul trimestru din 2014, in noua tari din Europa – Marea Britanie, Franta, Germania, Italia, Polonia, Romania, Spania, Suedia si Turcia, pe un esantion de peste 18.000 de respondenti, dintre care peste 2.000 de romani care castiga sau le-ar placea sa obtina venituri din propriile pasiuni.

No comments:

Post a Comment