Sunday, October 4, 2015

BCR ieftineste tranzactiile prin canale alternative, dar le scumpeste pe cele la ghiseu

Concurenta pe piata bancara si increderea scazuta a publicului in sistem isi spun din ce in ce mai mult cuvantul in actiunile bancilor. Dupa ce mai multe banci mici, in incercarea de a atrage tot mai multi clienti, au redus sau chiar au eliminat o serie de comisioane aferente produselor de baza, a venit acum si randul institutiilor mari.  

Cea mai mare banca din sistem, Banca Comerciala Romana, anunta ca elimina, incepand din 1 octombrie 2015, o serie de comisoane aplicate  pana in prezent la contul curent. 

Cele mai cunoscute astfel de comisioane sunt cel de retragere numerar si cel de interogare a soldului la ATM-urile proprii, pentru operatiunile efectuate cu cardurile de debit detinute de persoanele fizice. 

In plus, banca elimina comisioanele pentru platile intrabancare in lei si valuta prin canalele alternative, respectiv Click 24 si Touch 24Banking, tot pentru persoane fizice. 


In schimb, banca anunta ca majoreaza costurile pentru operatiunile derulate la ghiseu, insa fara a da exemple concrete. 

„Ne dorim sa contribuim la schimbarea felului in care clientii fac banking, prin stimularea utilizarii cardurilor de debit si efectuarii de operatiuni prin Internet Banking. De aceea, am redefinit oferta noastra de cont curent si tranzactii, bazandu-ne pe un principiu simplu: dezvoltarea si reducerea costurilor operatiunilor efectuate prin canale alternative si cresterea costurilor pentru operatiunile la ghiseu”, a declarat Dana Demetrian, vicepresedinte Retail & Private Banking, BCR.

In acelasi timp, institutia de credit anunta lansarea unui nou produs de tip „cont curent” cu costuri zero dar si a pachetelor de cont curent, la inceputul lunii decembrie 2015.