Tuesday, March 21, 2017

Groupama, profit net in crestere cu 30% in 2016

Groupama Asigurari a raportat pentru 2016 un profit net dupa standardele IFRS de aproximativ 30 milioane lei, in crestere cu 30% fata de anul precedent. Pentru 2017, compania se asteapta la un profit net similar cu 2016.

Primele brute subscrise s-au ridicat la 932,3 milioane lei, inregistrand o crestere de 15,8% fata de 2015. Pentru anul in curs, compania estimeaza un avans de 10% a primelor brute subscrise, asteptandu-se la un avans pe segmentul asigurarilor de sanatate, de persoane, dar si al intreprinderilor.

In cazul asigurarilor de sanatate si accidente, primele subscrise au inregistrat o crestere de 52,3% anul trecut, ajungand pana la 23 milioane lei, ca urmare a imbunatatirii prezentei pe piata si a cresterii graduale a portofoliului.


In cazul asigurarilor de sanatate, portofoliul de clienti se ridica la aproximatiiv 60.000 de clienti, in vreme ce segmentul de asigurari agricole acopera aproximativ 950.000 de hectare asigurate ce apartin unui numar de 3.300 de fermieri.

Segmentul property, inclusiv agro, a inregistrat o crestere de 1,5% pana la 193,7 milioane lei in 2016, asigurarile agricole fiind in crestere cu 3,4%, iar asigurarile de locuinte cu 6,3%.

In ceea ce priveste sectorul auto, linia casco a inregistrat o crestere globala de 6,3% pana la prime brute de 357,7 milioane lei anul trecut, sustinuta de o evolutie buna pe toate canalele de distributie si foarte buna a canalului leasing. 

Pe de alta parte, in cazul asigurarilor RCA primele brute subscrise au urcat cu 62,2%, ajungand la 282,2 milioane lei, ca urmare a cresterii tarifelor in 2016 si a majorarii portofoliului de clienti, potrivit directorului general adjunct al Groupama, Calin Matei. Acesta a adaugat ca prima medie de asigurare pe acest segment a crescut cu 18% in 2016 fata de 2015.

In ceea ce privesc efectele plafonarii tarifelor RCA, acesta a precizat ca efectele se vor vedea in urmatoarele 18-24 de luni, insa in 2016 compania a fost pe breakeven, ca urmare a unor pierderi pe unele segmente de clienti.

“Ne calculam pretul pe baza daunelor pe care le-am avut si pe baza rezervei. Am avut o atitudine prudenta pe acest segment. Perioada de plafonare a reprezentat o piatra de incercare pentru intreaga piata. Rezultatele se vor vedea peste 18-24 de luni”, a precizat Calin Matei.

In ceea ce priveste asigurarile de viata, acestea au scazut cu 32%, inregistrandu-se insa o crestere prin reteaua proprie.