Wednesday, April 22, 2015

Cod de bune practici pentru relatia client-banca

Consiliul Patronatelor Bancare (CPBR) a elaborat un proiect de Cod de Bune Practici pentru imbunatatirea relatiilor dintre banci si clientii acestora. Scopul acestui document, aflat in dezbatere publica pana la finalul lunii mai, este recastigarea increderii clientilor in sistemul bancar.
“Pentru consultarea acestui Cod, CPBR se adreseaza in special consumatorilor prin intermediul asociatiilor si organizatiilor care-i reprezinta si ale caror opinii si sugestii sunt binevenite. In afara de acestea, incurajam si opiniile altor membri ai comunitatii bancare, angajati, sindicate, insa si autoritati si institutii publice”, potrivit unui comunicat al institutiei.

Potrivit comunicatului, Consiliul mentioneaza in mod expres faptul ca acest Cod de Bune Practici Bancare nu poate si nici nu-si propune sa se situeze deasupra prevederilor legale si normelor bancare în vigoare.

"CPBR doreste sa pozitioneze acest Cod intr-o relatie de complementaritate cu legile si regulamentele existente cu privire la sistemul bancar, prin strangerea acestora intr-un singur loc, cu scopul principal de a-i ajuta pe clienti sa inteleaga drepturile si obligatiile lor atunci cand incheie o relatie contractuala cu o banca, sau modalitile de a beneficia la maxim de relatia existenta cu banca lor actuala. Desi astfel de legi si regulamente exista, acestea nu sunt intotdeauna cunoscute de toti consumatorii, ceea ce poate duce la o interactiune mai putin informata cu bancile, cu toate consecintele care pot aparea dintr-o astfel de relatie”, se precizeaza in comunicat.

Proiectul a fost propus de consiliul director al institutiei si urmeaza sa fie aprobat de catre adunarea generala a CPBR dupa incheierea perioadei de dezbatere publica. Consiliul director este format din Steven van Groningen (Raiffeisen), Rasvan Radu (UniCredit) si Tomas Spurny (BCR).

CPBR este un organism  care reuneste sase banci cu o cota de piata cumulata de 50%.

No comments:

Post a Comment