Proiectul Legii Preventiei, indelung asteptata de mediul de afaceri, a fost pus in dezbatere publica. Documentul contine si lista cu cele 333 de contraventii care nu vor mai fi sanctionate decat cu avertisment si nu cu amenda daca este vorba de prima abatere, iar in 90 de zile se remediaza.
Cele 333 de contraventii sunt doar in stadiul de propunere, lista finala urmand a se decide dupa 1 mai, cand expira termenul dezbaterii publice.
Astfel, potrivit proiectului, “in cazul savarsirii uneia dintre contraventiile prevazute in anexa nr. 1 la prezenta lege, la prima constatare sau in conditiile prevazute la art. 9 (o singura data in 3 ani-n.r.), agentul constatator incheie un proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei prin care se aplica sanctiunea avertismentului si la care anexeaza un plan de remediere, cu respectarea prevederilor prezentei legi. In aceasta situatie, nu se aplica sanctiuni complementare”.
In plus, daca o persoana savarseste mai multe contraventii, constatate in acelasi timp de acelasi agent constatator, se incheie un singur proces-verbal la care se anexeaza, dupa caz, un plan de remediere.
Ulterior, agentul economic are la dispozitie 90 de zile calendaristice pentru remedierea deficientelor constatate, iar apoi, in termen de maxim cinci zile lucratoare de la data expirarii termenului de remediere, agentul constatator are obligatia sa reia controlul.
In situatia in care, cu ocazia reluarii controlului, se constata ca agentul economic nu a indeplinit masurile de remediere stabilite in termenul acordat, agentul constatator incheie un alt proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, se mai arata in proiect.
„Scopul prezentei legi este de a reglementa o serie de instrumente care sa asigure prevenirea savarsirii de contraventii de catre persoanele/entitatile care desfasoara activitate economica, precum si prevenirea savarsirii de contraventii de catre institutiile publice si institutiile publice locale”, se mentioneaza in documentul citat.
Potrivit unui comunicat al Ministerului, Legea se bazeaza pe doi piloni, si anume: necesitatea unei bune informari a agentilor economici si crearea cadrului optim de informare a acestora prin mai multe instrumente si identificarea zonei de rezonabilitate in actul de control.
Cele 333 de contraventii sunt doar in stadiul de propunere, lista finala urmand a se decide dupa 1 mai, cand expira termenul dezbaterii publice.
Astfel, potrivit proiectului, “in cazul savarsirii uneia dintre contraventiile prevazute in anexa nr. 1 la prezenta lege, la prima constatare sau in conditiile prevazute la art. 9 (o singura data in 3 ani-n.r.), agentul constatator incheie un proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei prin care se aplica sanctiunea avertismentului si la care anexeaza un plan de remediere, cu respectarea prevederilor prezentei legi. In aceasta situatie, nu se aplica sanctiuni complementare”.
In plus, daca o persoana savarseste mai multe contraventii, constatate in acelasi timp de acelasi agent constatator, se incheie un singur proces-verbal la care se anexeaza, dupa caz, un plan de remediere.
Ulterior, agentul economic are la dispozitie 90 de zile calendaristice pentru remedierea deficientelor constatate, iar apoi, in termen de maxim cinci zile lucratoare de la data expirarii termenului de remediere, agentul constatator are obligatia sa reia controlul.
In situatia in care, cu ocazia reluarii controlului, se constata ca agentul economic nu a indeplinit masurile de remediere stabilite in termenul acordat, agentul constatator incheie un alt proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, se mai arata in proiect.
„Scopul prezentei legi este de a reglementa o serie de instrumente care sa asigure prevenirea savarsirii de contraventii de catre persoanele/entitatile care desfasoara activitate economica, precum si prevenirea savarsirii de contraventii de catre institutiile publice si institutiile publice locale”, se mentioneaza in documentul citat.
Potrivit unui comunicat al Ministerului, Legea se bazeaza pe doi piloni, si anume: necesitatea unei bune informari a agentilor economici si crearea cadrului optim de informare a acestora prin mai multe instrumente si identificarea zonei de rezonabilitate in actul de control.