Autoritatile britanice au ajuns la concluzia ca reparatiile efectuate in baza asigurarilor auto conduc la costuri nejustificat de mari pentru consumatori. Cum nu se intrevad solutii rapide pentru rezolvarea problemelor, autoritatile solicita deschiderea unei ample investigatii.
In urma unui accident, soferul vinovat este responsabil pentru plata reparatiilor masinii pe care a lovit-o. Plata va fi suportata de compania de asigurare a soferului vinovat. Aceasta are insa foarte putin control asupra modului in care reparatiile sunt efectuate si a costurilor asociate, arata un studiu realizat de Office for Fair Trading (OFT - autoritatea britanica insarcinata cu protectia consumatorilor si concurenta).
In strainatate, reparatiile se efectueaza deseori pe polita casco de catre soferul pagubit, dupa care societatile de asigurare isi regleaza conturile intre ele. Astfel, societatea de asigurare care are controlul asupra costurilor reparatiei nu are niciun motiv sa incerce sa tina preturile sub control, deoarece isi recupereaza totii banii ulterior de la societatea de asigurare a soferului vinovat.
Conform OFT, societatile de asigurare incheie contracte speciale cu service-urile auto pentru astfel de situatii si incaseaza comisioane de intermediere. Mai mult, sunt cazuri cand service-urile auto pot practica tarife majorate la manopera la reparatiile de acest gen.
Toate acestea conduc la costuri mai mari cu reparatiile, care in cele din urma, se regasesc in prime de de asigurare majorate pentru toti consumatorii.
Companiile isi sapa competitia prin reparatii exagerate
“Competitia pe aceasta piata nu pare sa functioneze in avantajul soferilor. Interesul companiile de asigurare este sa castige un avantaj competitonal daca majoreaza costurilor competitorilor, ceea ce face ca soferii sa plateasca mai mult decat ar trebui pe politele de asigurare auto”, a declarat directorul executiv al OFT, John Fingleton.
El spune ca nu se intrevede o solutie rapida pentru a corecta aceste probleme, motiv pentru care a decis sa solicite o investigatie aprofundata din partea Consiliul Concurentei, entitate britanica ce desfasoara anchete competitionale pentru sectoarele economice majore.
Situatii similare cu cele mai sus se regasesc si in Romania. Reparatiile pe Casco, ce urmeaza apoi a fi decontate pe RCA, ajung deseori sa aiba preturi mult mai mari. Asiguratorii sunt mult mai indulgenti cu service-urile auto si poti avea supriza ca, in urma reparatiei, sa iti inlocuiasca chiar si piese neavariate.
In urma unui accident, soferul vinovat este responsabil pentru plata reparatiilor masinii pe care a lovit-o. Plata va fi suportata de compania de asigurare a soferului vinovat. Aceasta are insa foarte putin control asupra modului in care reparatiile sunt efectuate si a costurilor asociate, arata un studiu realizat de Office for Fair Trading (OFT - autoritatea britanica insarcinata cu protectia consumatorilor si concurenta).
In strainatate, reparatiile se efectueaza deseori pe polita casco de catre soferul pagubit, dupa care societatile de asigurare isi regleaza conturile intre ele. Astfel, societatea de asigurare care are controlul asupra costurilor reparatiei nu are niciun motiv sa incerce sa tina preturile sub control, deoarece isi recupereaza totii banii ulterior de la societatea de asigurare a soferului vinovat.
Conform OFT, societatile de asigurare incheie contracte speciale cu service-urile auto pentru astfel de situatii si incaseaza comisioane de intermediere. Mai mult, sunt cazuri cand service-urile auto pot practica tarife majorate la manopera la reparatiile de acest gen.
Toate acestea conduc la costuri mai mari cu reparatiile, care in cele din urma, se regasesc in prime de de asigurare majorate pentru toti consumatorii.
Companiile isi sapa competitia prin reparatii exagerate
“Competitia pe aceasta piata nu pare sa functioneze in avantajul soferilor. Interesul companiile de asigurare este sa castige un avantaj competitonal daca majoreaza costurilor competitorilor, ceea ce face ca soferii sa plateasca mai mult decat ar trebui pe politele de asigurare auto”, a declarat directorul executiv al OFT, John Fingleton.
El spune ca nu se intrevede o solutie rapida pentru a corecta aceste probleme, motiv pentru care a decis sa solicite o investigatie aprofundata din partea Consiliul Concurentei, entitate britanica ce desfasoara anchete competitionale pentru sectoarele economice majore.
Situatii similare cu cele mai sus se regasesc si in Romania. Reparatiile pe Casco, ce urmeaza apoi a fi decontate pe RCA, ajung deseori sa aiba preturi mult mai mari. Asiguratorii sunt mult mai indulgenti cu service-urile auto si poti avea supriza ca, in urma reparatiei, sa iti inlocuiasca chiar si piese neavariate.