Friday, October 1, 2021

Produse si servicii bancare pentru clientii cu dizabilitati

 


Bancile au inceput sa isi adapteze oferta pentru a ajunge si la persoanele cu deficiente de auz sau de vedere, din dorinta a largi cat mai mult posibil baza actuala de clienti. 


Institutiile financiare din Romania au fost printre primele  care au oferit platforme pentru persoanele cu handicap locomotor la intrarea in sediile lor, cu ani buni in urma. Dorinta de a creste baza de clienti cu persoanele la care oferta bancilor ajungea mai greu din cauza dificultatilor de interpretare a facut ca in acest moment sa se propuna solutii si pentru clientii cu probleme de vedere sau de auz.

BCR isi popularizeaza oferta in limbaj mimico-gestual

BCR a incheiat un parteneriat cu Asociatia Nationala a Surzilor din Romania, prin care faciliteaza accesarea serviciilor si produsele bancare pentru persoanele cu deficiente de auz, care cunosc limbajul mimico-gestual. 

Este vorba de utilizarea unei aplicatii, "Voci pentru maini", care realizeaza conexiuni directe video si audio intre angajatii BCR si interpretii care activeaza pe platforma. 

BCR devine astfel prima institutie bancara din Romania care va putea deservi clientii care au deficiente de auz si care cunosc limbajul mimico-gestual, conform nevoilor lor specifice.

Aplicatia dezvoltata de catre Asociatia Nationala a Surzilor din Romania permite conexiuni video si audio, prin intermediul telefoanelor mobile cu sistem de operare Android. 
Tot ceea ce conteaza este ca persoana cu deficienta de auz sa se afle, la momentul respectiv, langa persoana cu care trebuie sa comunice. 

Concret, angajatii BCR se conecteaza la aplicatie si trimit un apel care ajunge in acelasi timp la toti interpretii disponibili pe platforma. Legatura cu interpretul este realizata la cerere si nu necesita echipamentul tehnic al clientului. 

Primul interpret care preia acest apel este pus in legatura directa audio-video cu angajatul BCR care se afla langa beneficiarul final, iar comunicarea poate avea loc. Toti interpretii care folosesc aplicatia sunt autorizati conform legii.

CEC Bank are solutii pentru clientii cu dizabilitati de vedere

In premiera in Romania, banca ofera spre consultare documente in limbaj Braille prin care clientii vizati pot avea acces la informatiile esentiale despre oferta CEC Bank-costuri, comisioane si conditii contractuale. 

In acest mod, prin consultarea documentelor in limbaj specific, clientii cu dizabilitati de vedere pot lua decizii informate, fara a depinde de insotitor sau de alte persoane. 

Acest gen de documente includ conditiile de afaceri ale CEC Bank, tarife de comisioane si termeni si conditii specifice produselor din pachetele de cont curent, informatiile oferite deponentilor cu privire la garantarea depozitelor, glosarul de termeni pentru consumatori si conditiile generale din contractele de credit.

Documentele in Braille sunt deja disponibile in toate cele peste 1.000 de unitati ale bancii. In Romania sunt inregistrate peste 100.000 de persoane nevazatoare. 

No comments:

Post a Comment