Monday, November 23, 2015

Bancherii recunosc ca au o problema cu reputatia

Reputatia bancilor in fata clientilor pare a fi, in sfarsit, luata in seama de bancheri...de unii dintre ei. Altii ii spun popularitate scazuta, dar ideea pare a fi aceeasi. Pe de alta parte, insa, reprezentantii bancilor se plang ca veniturile le scad din cauza faptului ca clientii sunt tot mai educati. 

Presedintele Asociatiei Romane a Bancilor, Sergiu Oprescu, face apel la colegii lui din Asociatie sa recunoasca si sa faca eforturi pentru a repara reputatia bancilor, patata in timpul creditarii iresponsabile. 

"Trebuie sa recunoastem ca sistemul bancar, nu numai cel din Romania dar in general, este la un moment de minim din punct de vedere al perceptiei si al reputatiei pe care acesta o are in ochii publicului larg. Dar este clar ca noi trebuie sa facem eforturi deosebite si aa lansa aceasta tema mai ales pentru Romania. Noi trebuie sa facem eforturi deosebite pentru a restabili aceasta reputatie, pentru a restabili increderea care trebuie sa existe intre sistemul bancar si client”, a spus Sergiu Oprescu in cadrul unei conferinte de specialitate. 

El sustine ca nu exista o formula de prosperitate la nivelul unei tari in conditiile unui sistem bancar extrem de mic, sau riscant sau cu probleme. 

Pe de alta parte, insa, presedintele Bancii Comerciale Romane, Sergiu Manea, spune ca sistemul bancar nu are probleme cu reputatia, ci doar se afla intr-o perioada de popularitate scazuta. 

In plus, bancherii se plang de faptul ca initiativele legislative aflate in dezbatere publica, inclusiv in Parlament, la afecteaza atat imaginea cat si rezultatele financiare. 

De scaderea veniturilor bancilor s-a plans si presedintele onorific al ARB, Radu Ghetea, mai ales in contextul in care, potrivit acestuia, cheltuielile cresc din cauza reglementarilor si necesitatii adaptarii la noile modele de business. 

Clientii sofisticati incurca socotelile bancilor

Insa, un motiv de scadere a veniturilor, invocat de Radu Ghetea, se refera tocmai la principala problema care a generat disputele dintre clienti si banci: gradul redus de educatie financiara. Tocmai faptul ca acest grad de educare creste este reclamat de bancherul citat. 

„Clientii sunt din ce in ce mai sofisticati, sunt din ce in ce mai atenti la costurile pe care trebuie sa le plateasca atunci cand folosesc un serviciu bancar", a precizat Ghetea. Mai mult, desi bancile sustin ca investes masin in digitalizare, Radu Ghetea se plange ca, in curand, multi clienti isi vor realiza singuri operatiunile si vor refuza sa mai plateasca bancii pentru acest lucru, iar banca va incasa doar un soi de „chirie” pentru cont. 

Ghetea a reclamat si ingustarea marjelor de dobanzi, ca motiv de reducere a veniturilor. 

"Sistemul bancar se confrunta cu o provocare extraordinara in a gasi un echilibru intre cheltuielile care au fost identificate si veniturile care au inceput sa se reduca", a mai spus bancherul mentionat.

No comments:

Post a Comment