Societatea de asigurare cu cele mai multe reclamatii inregistrate la Autoritatea de Supraveghere (ASF) ramane in continuare City Insurance. Numarul petitiilor chiar a inregistrat o crestere de peste 73% in 2016 fata de 2015, pana la 3.329. Pe locul urmator se afla Asirom si Euroins, conform unui raport publicat de ASF.
Asirom, care in 2015 ocupa locul 4 in clasamentul cu cele mai multe reclamatii inregistrate la ASF a ajuns pe locul 2 in 2016, cu un total de 1.813 de clienti nemultumiti, in crestere cu 87,7%.
Pe de alta parte, in cazul Euroins, numarul petitiilor a scazut de la 1.513 in 2015 la 1.103 in 2016 (-27,1%), trecand astfel de pe locul 2 pe locul 3.
Si in cazul Carpatica Asig, care ocupa in 2016 locul 4, s-a inregistrat o scadere de 22,6% la numarului de reclamatii fata de perioada anterioara, pana la un nivel de 770 petitii.
Pe locurile urmatoare se regasesc asiguratorii cu mai putin de 500 de reclamatii inregistrate in 2016, respectiv Omniasig, Allianz-Tiriac, Uniqa Aigurari, Forte Asigurari, Groupama si Generali.
Cate reclamatii au fost formulate in total?
ASF a primit un numar de 15.419 de reclamatii de la asigurati in 2016, cu 2,96% mai putine fata de anul precedent. Cele mai multe petitii vizeaza asigurarile RCA, procentul ridicandu-se la 78,94%, in crestere cu 7,2% fata de 2015.
Aspectul cel mai des reclamat in 2016 de catre petenti (7.345 cazuri, reprezentand 80,22% din total) a fost neplata sau plata partiala a despagubirilor sau valorilor de rascumparare solicitate de catre asigurati.
Printre alte aspecte sesizate s-au numarat si solicitari de recalculare a valorii despagubirilor, respectiv nerespectarea conditiilor contractuale si a normelor RCA.
Care sunt cele mai reclamate produse de asigurare?
In anul 2016, cea mai mare pondere o detin petitiile inregistrate pe clasa asigurarilor generale, cu un numar de 8.956, reprezentand 97,82% din total.
In cadrul categoriei asigurarilor generale, ponderea importanta o detin petitiile inregistrate pe clasa asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto RCA si Carte verde, cu un numar de 7.228 petitii, reprezentand 78,94% din totalul perioadei analizate, in crestere cu 7,22% fata de anul 2015.
Pe locul urmator in topul celor mai reclamate tipuri de asigurare se regasesc cele de tip Casco cu un procent de 13,15% (1.204 petitii), in scadere cu 29% fata de anul precedent.
In ce constau reclamatiile?
Din totalul petitiilor, au fost inregistrate in mod unic pe petent, analizate si solutionate 9.156 petitii transmise de catre asigurati, respectiv pagubiti, care intra in sfera de competenta a ASF, in scadere cu 1,38% fata de anul 2015.
Asirom, care in 2015 ocupa locul 4 in clasamentul cu cele mai multe reclamatii inregistrate la ASF a ajuns pe locul 2 in 2016, cu un total de 1.813 de clienti nemultumiti, in crestere cu 87,7%.
Pe de alta parte, in cazul Euroins, numarul petitiilor a scazut de la 1.513 in 2015 la 1.103 in 2016 (-27,1%), trecand astfel de pe locul 2 pe locul 3.
Si in cazul Carpatica Asig, care ocupa in 2016 locul 4, s-a inregistrat o scadere de 22,6% la numarului de reclamatii fata de perioada anterioara, pana la un nivel de 770 petitii.
Pe locurile urmatoare se regasesc asiguratorii cu mai putin de 500 de reclamatii inregistrate in 2016, respectiv Omniasig, Allianz-Tiriac, Uniqa Aigurari, Forte Asigurari, Groupama si Generali.
Cate reclamatii au fost formulate in total?
ASF a primit un numar de 15.419 de reclamatii de la asigurati in 2016, cu 2,96% mai putine fata de anul precedent. Cele mai multe petitii vizeaza asigurarile RCA, procentul ridicandu-se la 78,94%, in crestere cu 7,2% fata de 2015.
Aspectul cel mai des reclamat in 2016 de catre petenti (7.345 cazuri, reprezentand 80,22% din total) a fost neplata sau plata partiala a despagubirilor sau valorilor de rascumparare solicitate de catre asigurati.
Printre alte aspecte sesizate s-au numarat si solicitari de recalculare a valorii despagubirilor, respectiv nerespectarea conditiilor contractuale si a normelor RCA.
Care sunt cele mai reclamate produse de asigurare?
In anul 2016, cea mai mare pondere o detin petitiile inregistrate pe clasa asigurarilor generale, cu un numar de 8.956, reprezentand 97,82% din total.
In cadrul categoriei asigurarilor generale, ponderea importanta o detin petitiile inregistrate pe clasa asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto RCA si Carte verde, cu un numar de 7.228 petitii, reprezentand 78,94% din totalul perioadei analizate, in crestere cu 7,22% fata de anul 2015.
Pe locul urmator in topul celor mai reclamate tipuri de asigurare se regasesc cele de tip Casco cu un procent de 13,15% (1.204 petitii), in scadere cu 29% fata de anul precedent.
In ce constau reclamatiile?
Din totalul petitiilor, au fost inregistrate in mod unic pe petent, analizate si solutionate 9.156 petitii transmise de catre asigurati, respectiv pagubiti, care intra in sfera de competenta a ASF, in scadere cu 1,38% fata de anul 2015.
Dintre acestea, au fost analizate separat un numar de 1.327 solicitari de informatii, care au vizat, in principal: aspecte legate de legislatia aplicabila anumitor produse de asigurare, demersurile care trebuie intreprinse in vederea avizarii si deschiderii unor dosare de dauna, modalitatile de stabilire a valorilor de rascumparare in cazul asigurarilor de viata, etc;
Pe de alta parte, au fost analizate separat un numar de 1.378 solicitari ale petentilor referitoare la societatile de asigurare Astra, Carpatica Asig si Forte Asigurare-Reasigurare, societati carora ASF le-a retras autorizatia de functionare.
In unele situatii petentii au fost informati cu privire la modalitatile legale de solutionare a daunelor in speta, fiind indrumati sa se adreseze Fondului de Garantare a Asiguratilor (FGA), iar in alte situatii au fost solicitate puncte de vedere FGA.
Procentul reclamatiilor intemeiate se ridica la 70%
Din totalul petitiilor solutionte, ponderea petitiilor finalizate in favoarea petentilor datorita motivatiilor legitime ale solicitarilor a fost de 70,05% (respectiv 6.414 petitii). Dintre acestea, peste 68% au fost finalizate prin plata.
Petitiile constatate ca neintemeiat formulate, in numar de 2.742 sau asupra carora ASF nu are capacitatea de interventie in aplicarea legislatiei actuale, au avut ca principale cauze, urmatoarele: concluziile investigatiilor proprii ale asiguratorilor si ale expertizelor tehnice efectuate, care nu au confirmat dinamica accidentelor declarata de parti (domeniu in care ASF nu poate interveni in interpretare, fiind apanajul clarificarii doar la nivelul instantelor de judecata sau al Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul financiar non-bancar); pretentii care excedeaza cadrul legal/contractual: repere neconstatate in procesele verbale de constatare a avariilor, reparatii efectuate in unitati neautorizate RAR, avarii preexistente.
Analiza petitiilor raportata la clasa de asigurare arata ca, pentru clasa asigurarilor generale, 6.361 petitii (71,03% din total de 8.956) au fost solutionate in favoarea petentilor: 5.500 petitii pe clasa asigurarilor obligatorii auto (76,09% din totalul de 7.228 inregistrat pe aceasta clasa), 709 petitii pe clasa asigurarilor facultative casco (58,89% din totalul clasei), 87 petitii pe clasa asigurarilor de incendii si alte daune la proprietati (27,97% din totalul clasa).
Pe de alta parte, au fost analizate separat un numar de 1.378 solicitari ale petentilor referitoare la societatile de asigurare Astra, Carpatica Asig si Forte Asigurare-Reasigurare, societati carora ASF le-a retras autorizatia de functionare.
In unele situatii petentii au fost informati cu privire la modalitatile legale de solutionare a daunelor in speta, fiind indrumati sa se adreseze Fondului de Garantare a Asiguratilor (FGA), iar in alte situatii au fost solicitate puncte de vedere FGA.
Procentul reclamatiilor intemeiate se ridica la 70%
Din totalul petitiilor solutionte, ponderea petitiilor finalizate in favoarea petentilor datorita motivatiilor legitime ale solicitarilor a fost de 70,05% (respectiv 6.414 petitii). Dintre acestea, peste 68% au fost finalizate prin plata.
Petitiile constatate ca neintemeiat formulate, in numar de 2.742 sau asupra carora ASF nu are capacitatea de interventie in aplicarea legislatiei actuale, au avut ca principale cauze, urmatoarele: concluziile investigatiilor proprii ale asiguratorilor si ale expertizelor tehnice efectuate, care nu au confirmat dinamica accidentelor declarata de parti (domeniu in care ASF nu poate interveni in interpretare, fiind apanajul clarificarii doar la nivelul instantelor de judecata sau al Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul financiar non-bancar); pretentii care excedeaza cadrul legal/contractual: repere neconstatate in procesele verbale de constatare a avariilor, reparatii efectuate in unitati neautorizate RAR, avarii preexistente.
Analiza petitiilor raportata la clasa de asigurare arata ca, pentru clasa asigurarilor generale, 6.361 petitii (71,03% din total de 8.956) au fost solutionate in favoarea petentilor: 5.500 petitii pe clasa asigurarilor obligatorii auto (76,09% din totalul de 7.228 inregistrat pe aceasta clasa), 709 petitii pe clasa asigurarilor facultative casco (58,89% din totalul clasei), 87 petitii pe clasa asigurarilor de incendii si alte daune la proprietati (27,97% din totalul clasa).