Sunday, September 27, 2020

Cum sa faci bani de pe urma bancii aducand clienti noi

 


UniCredit Bank copiaza modelul folosit de Revolut, ING Bank si Raiffeisen Bank si ofera un stimulent de 50 de lei clientilor care isi conving cunoscutii sa deschida conturi curente in lei, pentru ei sau pentru copiii/parintii lor.

Anul trecut, Revolut surprindea sectorul financiar-bancar cu o strategie agresiva de atragere de noi clienti. Practic, fiecare client vechi care recomanda un viitor posesor de card Revolut putea castiga 50 de lei, prietenul recomandat urmand sa castige la randul sau 50 de lei. 

Tot ce trebuia sa faca acesta din urma era sa depuna minim 50 de lei pe card si sa faca o tranzactie online cu acesta, Revolut alimentandu-i apoi cardul cu alti 50 de lei, acelasi lucru urmand sa se intample si in contul celui care l-a recomandat. 

Ideea a fost atat de populara incat imediat aparusera anunturi pe Olx date de tot soiul de intreprinzatori care doreau sa faca rost de amatori de 50 de lei din partea furnizorului de carduri, carduri care in aceste cazuri erau oferite de asemenea fara costuri de emitere sau transport la domiciliu. 

ING si Raiffeisen Bank au preluat modelul Revolut

Este vorba de campaniile „Invita-?i prietenii in gasca ING” care s-a derulat intre 3 si 29 februarie 2020 si “Recomanzi un prieten la Raiffeisen si castigati impreuna 50 de lei” desfasurata intre 3 februarie si 5 mai 2020. 

Cel care isi aducea amicii in retea la ING putea primi cate 50 de lei pentru fiecare nou “recrut”, cu o limita maxima de 250 de lei, iar invitatii lor primeau si ei cate 50 de lei daca aveau o incasare de cel putin 100 de lei in contul deschis la ING Bank in perioada campaniei. Odata devenit client ING Bank, pentru a se bucura de facilitatile oferite de banca (fara comisioane la retragerea de numerar si plati), erau necesare incasari recurente de 700 de lei pe luna. 

Cei care doreau sa faca o recomandare primeau un cod cand accesau aplicatia ING Bank de internet banking, cod pe care il puteau trimite catre cunoscutii lor care nu erau inca clientii bancii. Acestia puteau sa isi deschida apoi un cont online indicand si respectivul cod, urmand sa primeasca acasa si cardul de debit aferent, gratuit. 

Campania Raiffeisen Bank a fost mai restrictiva vizand doar posesorii unui pachet de cont curent “Zero Simplu” cu card de debit “Studentocard” inclus deschis in judetele Cluj sau Iasi, anterior desfasurarii campaniei si activ la data desfasurarii campaniei, precum si la data acordarii premiului in valoare de 50 lei. 

Acestia puteau recomanda un cunoscut pentru a-si deschide un produs simular (publicul tinta au fost deci studentii din respectivele zone) iar cel recomandat primea la randul sau tot 50 de lei. Banca a limitat la 300 de lei acest stimulent per participant, deci se puteau aduce maxim 6 prieteni cu ajutorul codurilor promotionale oferite de Raiffeisen Bank. 

UniCredit, ultima intrata in club, vizeaza si segmentul economiilor pentru copii

UniCredit Bank are pana pe 30 septembrie o campanie asemanatoare, iar posesorii de conturi in lei au primit pe e-mail  o oferta interesanta. 

Vor primi cate 50 de lei pentru fiecare prieten recomandat care este dispus sa isi deschida un cont curent in lei (GeniusCont, unde sa aiba o incasare de minim 700 de lei pe luna in urmatoarele 3 luni) sau un GeniusCont Junior in lei (alimentat cu minim 150 de lei in primele 3 luni de la deschiderea contului) pentru  copii sau GeniusCont Pensionar in lei (trebuie sa se incaseze in cont o pensie de minim 700 de lei pe luna, rulaj identic celui impus GeniusCont clasic), daca recomandarile se fac unui senior. 

Clientul UniCredit a primit in acest scop un cod de recomandare pe care trebuie sa il transmita celor vizati, iar acestia sa il arate la sucursala unde se vor prezenta pentru deschiderea conturilor. Cei care indeplinesc conditiile campaniei-adica au rulajul impus pe conturile nou deschise ca in exemplele de mai sus-vor primi la randul lor 50 de lei in cont. 

Banca s-a gandit si la cei care vor dori sa faca o afacere din aceste recomandari si a impus niste limite. Astfel, un client poate primi maximum 1.550 lei net pe an calendaristic (1.717 lei cuantum brut) daca a formulat maximum 30 de recomandari eligibile si a fost la randul lui recomandat. 

Masura aminteste de modelul Revolut, unde recomandarile acceptate erau de asemenea limitate (nu mai mult de 50) sau de cel foliosit de ING Bank (doar 5 noi clienti de fiecare client vechi). 

Oferte asemanatoare, strategii diferite

Chiar daca stimulentul de 50 de lei este identic, exista si elemente de diferentiere intre campaniile Revolut, ING Bank, Raiffeisen Bank sau UniCredit Bank. 

Daca in cazul UniCredit sau ING toti clientii care au cont curent in lei puteau participa recomandandu-si cunoscutii, in cazul Revolut si Raiffeisen Bank selectia participantilor a fost aleatorie si doar cei invitati puteau sa isi oferteze amicii. 

Revolut nu a impus un rulaj minim pe conturi in afara primei depuneri de 50 de lei, la Raiffeisen nu au existat de asemenea conditionari, pe cand in cazul campaniei UniCredit Bank cei care sunt recomandati trebuie sa aiba incasari de minim 700 de lei pe cont timp de 3 luni sau minim 150 de lei in cazul conturilor minorilor. Similar, la ING Bank s-a impus o incasare de 100 de lei (urmata de rulaj minim de 700 de lei pentru a beneficia de comisioanele taiate la plati si retrageri de bani cu cardul). 

Dovada ca strategia UniCredit Bank sau ING Bank, pe langa atragerea de noi clienti, urmareste si generarea unor fluxuri de numerar in viitor. In cazul Revolut, noii veniti nu erau la fel de atractivi din perspectiva veniturilor recurente din salarii ori pensii, ci din perspectiva serviciilor aditionale care puteau fi achizitionate dupa ce deveneau clienti (variantele Metal si Premium ale cardurilor Revolut standard, oferite gratis initial). Iar la Raiffeisen Bank bonusurile vizau atragerea de clienti noi, de viitor (studenti) pentru care banca era dispusa sa astepte ca veniturile sa le creasca in timp.

No comments:

Post a Comment