Wednesday, April 3, 2013

Daca am un cont in lei, pot sa primesc bani in alta valuta?

Intrebare: Am doar cont in lei dar o ruda din Germania vrea sa imi transfere o suma de bani, in euro. A zis ca prefera sa imi faca transfer prin banca, nu alta modalitate, dar nu vrea sa imi mai deschid si cont in euro. Ce pot face?

Raspuns: In functie de conditiile generale de afaceri ale fiecarei banci in parte exista posibilitatea de a primi suma si in contul de lei, realizandu-se schimbul valutar automat, la cursul bancii. 

Mai exact, banca primeste instructiunea de creditare a contului si suma in euro, opereaza schimbul valutar la cursul de schimb propriu si depune suma rezultata in contul de lei al clientului. 

In unele cazuri, clientul trebuie sa anunte banca dinainte asupra posibilitatii primirii unor sume in alta valuta decat cea a contului, si sa isi dea acordul pentru ca banca sa realizeze  schimbul valutar. In caz contrar, ordinul de plata ar putea sa nu fie executat iar suma sa se intoarca la platitor.

In alte situatii, conditiile generale de afaceri indica faptul ca banca poate sa deschide clientului un nou cont in valuta aferenta sumei primite. 

In consecinta, pentru a va asigura ca veti primi suma trimisa din strainatate trebuie sa luati legatura cu banca dvs pentru a vedea care este procedura bancii dvs si care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmati.  

No comments:

Post a Comment