Thursday, July 20, 2017

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata.

“CSALB a cautat si cauta in continuare sa coopereze cat mai pragmatic cu asociatiile consumatorilor, incheind protocoale al caror obiect il constituie realizarea unor parteneriate institutionale, in vederea cresterii calitative a nivelului general de informare atat a consumatorilor, cat si a bancilor si institutiilor financiare nebancare (IFN), in materia solutionarii alternative a litigiilor/disputelor in domeniul serviciilor financiare, in afara cadrului instantelor de judecata”, se arata in comunicatul organizatiei. 

Un astfel de parteneriat a fost incheiat cu Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF). Asociatia are ca scop protectia consumatorilor utilizatori de servicii financiare din Romania, promovarea si apararea drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor utilizatori de servicii bancare, de asigurari, care realizeaza tranzactii pe pietele de capital, precum si ale participantilor la fondurile de pensii administrate privat.

Consumatorii pot fi reprezentati de asociatii in cadrul procedurilor SAL

Conform protocolului, ambele parti isi manifesta deplina disponibilitate de cooperare in toate domeniile de interes comun, printre altele, prin desfasurarea de prezentari in domeniul financiar - bancar, sustinute de CSALB si AURSF, in cadrul unor intalniri/seminarii organizate atat pentru asociatiile de consumatori, cat si pentru asociatiile industriei financiare, precum si pentru alte categorii de public interesat. 

De asemenea, specialistii CSALB si ai AURSF se angajeaza sa colaboreze in definirea/elaborarea unor proiecte de informare a tuturor partilor care pot fi implicate intr-un litigiu/diferend in domeniul financiar-bancar (consumatori, banci, IFN etc.) cu privire la activitatea Centrului SAL Bancar, la procedurile de functionare ale acestuia, precum si in legatura cu drepturile si obligatiile pe care le au atunci cand apeleaza la CSALB, inclusiv referitor la posibilitatea reprezentarii consumatorilor in cadrul procedurilor SAL de catre asociatiile de consumatori.

In plus, protocolul vizeaza colaborarea specialistilor CSALB si AURSF in elaborarea de reglementari si/sau proceduri care vizeaza solutionarea alternativa a litigiilor in domeniul financiar-bancar. 

In derularea protocolului vor fi respectate o serie de principii de colaborare, printre care se numara delimitarea clara a responsabilitatilor ce revin fiecarei parti, cooperare in procesul de elaborare a proiectelor de informare specifice, asigurarea schimbului de informatii generale, necesare realizarii proiectelor comune si asigurarea confidentialitatii datelor conform legilor in vigoare.

Prezentari ale activitatii CSALB in tara

Totodata, la inceputul acestui an, CSALB a incheiat protocoale similare cu Liga Habitat si cu Casa Plus, asociatii specializate in domeniul locativ. 

Din Liga Habitat fac parte peste 15.000 de asociatii de proprietari din 31 de judete.

La randul sau, Casa Plus are ca obiect principal de activitate realizarea de parteneriate pentru constructia de locuinte, context in care se pune si problema accesarii fondurilor banesti necesare realizarii acestor proiecte, implicit a contractarii unor credite ipotecare/pentru constructia ori cumpararea de locuinte, de la banci si IFN-uri.

“In acest context, prin implicarea directa a Ligii Habitat, CSALB a sustinut prezentari referitoare la activitatea pe care o desfasoara, in fata consumatorilor din mai multe orase ale Romaniei, respectiv in Bucuresti, Brasov, Constanta si Targu Mures”, se mai arata in comunicatul CSALB. 

In acelasi timp, reprezentantii Centrului sustin ca raman deschisi pentru cooperarea si cu alte asociatii ale consumatorilor, fiind convinsi ca astfel de proiecte sunt benefice in primul rand pentru consumatorii de servicii financiare.

No comments:

Post a Comment