Wednesday, June 4, 2014

ANAF ar urma sa comunice cu contribuabilii prin mijloace electronice

Ministerul Finantelor Publice propune dezvoltarea unui sistem de comunicare electronica intre contribuabili si organele fiscale, conform unui proiect de act normativ.

Proiectul introduce posibilitatea emiterii si comunicarii actelor administrativ fiscale si a altor acte procedurale (notificari, instiintari, certificate de atestare fiscala) si in forma electronica.

Aceste masuri vor crea posibilitatea comunicarii in timp real a declaratiilor, a cererilor si a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum si asigurarea unei procesari mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse pe hartie.

De asemenea, proiectul prevede transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritati publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor.  Astfel, nu va mai fi necesara deplasarea contribuabililor pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile locale. In 2013, de exemplu, administratiile fiscale au eliberat aproximativ 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite.

Pentru persoanele fizice, se creeaza baza legala in vederea dezvoltarii procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decat certificatul digital calificat, respectiv cele de tip utilizator-parola, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministrului.

No comments:

Post a Comment