Sunday, August 9, 2015

EY: Bancile trebuie sa isi mute atentia pe clienti

Bancile sunt obligate sa isi mute atentia de la produse pe client daca vor sa supravietuiasca, sustin reprezetantii EY Romania intr-o analiza a pietei de profil. Potrivit acestora, perceptia conform careia bancile nu lucreaza in interesul clientului lor a avut un impact negativ asupra acestui gen de afacere si asupra gradului de incredere.

”Bancile vor fi nevoite sa faca schimbari semnificative ca sa revina la profitabilitate de doua cifre si sa elimine impactul costurilor mari, al deficientelor din zona de control si al intensificarii concurentei. (...) Industria ar trebui sa fie in stare sa atinga rate sustenabile de profitabilitate de 12-15%”, se arata in analiza citata.

Potrivit reprezentantilor companiei, atingerea unui prag de profitabilitate de 15% doar prin reducerea costurilor sau cresterea veniturilor este practic imposibila. Pentru o astfel de profitabilitate, bancile trebuie fie sa isi creasca veniturile cu circa 24%, daca nu opereaza reduceri de costuri, fie sa isi reduca costurile cu circa 34%, daca nu obtin cresteri de venituri, fie sa reduca costurile cu circa 15% simultan cu cresterea de aproximativ 10% a veniturilor. 

Potrivit documentului, modelele traditionale de operare ale bancilor, cu active structurate pe verticala si cu linii de suport pe orizontala – si-au pierdut relevanta. ”Pentru a raspunde la aceasta provocare, bancile trebuie mai intai sa-si identifice clientii esentiali si nevoile acestora, sa-si imbunatateasca sistemele de monitorizare a satisfactiei clientilor si sa intareasca experienta clientilor prin crearea unor birouri de tip "single-shop"”, mai arata in analiza mentionata. 

In plus, bancile trebuie sa treaca printr-un proces de transformare prin optimizare, pe patru mari zone: liniile de afaceri, activele, costurile si externalizarea de servicii, se subliniaza in studiu. 

Transformarea se refera si la schimbarea mentalitatilor si valorilor culturale, in special in privinta angajatilor. ”In primul rand, schimbarea cu adevarat transformationala trebuie fundamentata pe sistemele de remunerare si stimulare a angajatilor. Mai mult, studiile arata ca actualele structuri de stimulente nu impulsioneaza eficient performantele, deoarece plata „pay per head” nu este corelata cu productivitatea angajatului”, sustin reprezentantii EY. 

Transformarea digitala este, de asemenea, importanta, pentru ca bancile de maine vor fi conduse de tehnologie, se subliniaza in document. 

”In prezent, o zona semnificativa a costurilor unei banci este reprezentata de cheltuielile cu personalul. In viitor, cu exceptia unui numar restrans din acest personal, tehnologia va fi cea care va deveni principalul diferentiator, pe masura ce costul de deservire, viteza de executie si calitatea serviciului prestat vor distinge bancile de top de celelalte”, se subliniaza in analiza. 

EY este una dintre cele mai mari firme de consultanta la nivel global, cu 210.000 de angajati in peste 700 de birouri din 150 de tari si venituri de aproximativ 27,4 miliarde de dolari in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2014. In Romania, EY este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Firma are peste 600 de angajati in Romania si Republica Moldova si furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale.

No comments:

Post a Comment